joi, 18 septembrie 2014

Stiati ca Roots Revival - Colors of Maria - vine la Constanta?

Daca nu,  zic eu atunci: in luna octombrie avem parte de un eveniment care se anunta a fi frumos si pe care intentionez sa il bifez :

"Culturi diferite.
 Interpretari inovatoare. 
Aceeasi splendoare a Mariei Tanase."

Numele spectacolului este "Culorile Mariei" si in descriere avem asa:
"Roots Revival Romania aprinde spiritul Mariei in noi culori, cu un turneu de muzica improvizata in 10 orase. Proiectul muzical reuneste artisti din 7 tari intr-un melanj unic de culturi si interpretari, inspirat de Maria Tanase. Pe scena Roots Revival, folclorul romanesc devine unul universal, iar cantecul Mariei o limba pe care o putem intelege cu totii. Sunetul pur.
Incursiunea Roots Revival aduce impreuna improvizatia de jazz, temele folclorice din tarile de origine ale muzicienilor si compozitii originale. Totul intr-o calatorie dus-intors intre Est si Vest. Instrumentele lor traditionale – ney, duduk sau oud – traseaza tuse puternice in culori de pe alte continente, iar vocile Monicai Madas si Mariei Casandra Hausi semneaza un peisaj romanesc nemaivazut. 
Pe scena Roots Revival Romania vor urca: Mehdi Aminian (Iran) – Ney - care este si creatorul acestui proiect muzical; Mehmet Polat (Turcia) – Oud; Leila Renault (Franța) – Bas; Emmanuel Hohvannisyan (Armenia) – Duduk; Hristina Beleva (Bulgaria) – Gadulka; Monica Mădaș (România) – Voce; Maria Casandra Hauși (România) – Voce; Aleix Tobias Sabater (Spania) – Percuție."

Am aflat de acest turneu de la 2 prietene :Dana Ilie din Craiova , de unde va incepe turneul, si Catherine Cross Road din Bucuresti, unde se incheie turneul.

Calendarul turneului este urmatorul:

23 septembrie: Craiova - Teatrul Național Marin Sorescu
25 septembrie: Timișoara - Teatrul Național
26 septembrie: Oradea - Casa  Sindicatelor
28 septembrie: Cluj-Napoca - Filarmonica Transilvania
29 septembrie: Sibiu - Casa Sindicatelor
1 octombrie: Brașov - Centrul Reduta
3 octombrie: Iași - Teatrul Luceafărul
4 octombrie: Galați - Casa Studenților
6 octombrie: Constanța - Casa Sindicatelor
11 octombrie: București - Sala Radio
12 octombrie: București - Sala Radio

Biletele pentru turneul Colors of Maria pot fi achiziționate prin rețeaua Eventim (magazinele Germanos, Orange Shop, Vodafone, Domo, librăriile Cărturesti şi Humanitas) și online pe www.eventim.ro. Biletele au prețuri cuprinse între 40 și 60 de lei în țară și între 40 și 80 de lei în București, în funcție de categorii.

Toate informatiile despre spectacole le-am aflat de pe  roots-revival.com : artisti, descriere , instrumente (p.s. - la un concert de ney am avut ocazia sa particip datorita celor de la centrul cultural turc Yunus Emre din Constanta).
Stiu ca a mai fost o sesiune dedicata Mariei Tanase in primavara, acum realizez ca tot ei erau vinovati si chiar regretam ca nu am ajuns atunci la spectacole. Asa ca acum pot sterge regretul.
Corectie: afisele pe care le vazusem eu inainte in Constanta nu erau de la ei. Spectacolele de primavara Roots Revival au inclus doar Cluj, Timisoara, Brasov si Bucuresti. Deci cu atat mai mult trebuie vazuti acum daca ni se ofera ocazia.

Nu-i asa ca suna interesant?


 Mentiune de final: scrie Casa Sindicatelor pe afis, ceea ce inseamna ca ar fi Casa de Cultura cum o stim noi local, dar pe site casadecultura-constanta.ro nu apare nimic despre acest spectacol, desi alte spectacole de dupa data de 6 octombrie sunt afisate. Asa ca ar fi bine sa va luati bilete din timp de la ei  (eventim adica) de pe site.  Am facut eu o simulare si este pret unic 40 lei.

vineri, 12 septembrie 2014

Off Facebook

Aseara am participat la prima editie a unei intalniri initiate pe Facebook dar menita sa ne scoata din fata calculatorului, telefonului mobil si mai ales de pe Facebook.
O amica draga a realizat ca ne-am indepartat unii de altii, ca ne dam like si share si uneori mai comentam la pozele fiecaruia, dar uitam sa ne mai vedem la fata, sau uneori pe unii din listele de prieteni nu i-am vazut niciodata la fata desi stam in acelasi oras.
Asa ca am decis sa remediem aceasta instrainare si am organizat un eveniment. Pe Facebook pentru ca macar pentru raspindirea informatiei este totusi buna aceasta platforma.
Si a venit lumea. Si a  fost frumos. Foarte frumos. Au fost discutii multe, subiecte variate, s-a sarit de la una la alta, s-au gasit multe puncte si interese comune, s-au gasit cunostinte comune, s-au cerut si s-au primit sfaturi.
Am cunoscut oameni interesanti, oameni frumosi, pe care o platforma rece de pe calculator nu are cum sa ti-i dezvaluie cum o face un pahar de vorba fata in fata.
De aceea spuneam ca a fost prima editie, fiindca vor mai fi cu siguranta.
Sunt convinsa ca se va veni in numar chiar mai mare pe viitor si vor varia si persoanele in functie de programul fiecaruia.
Dar ar fi frumos sa o transformam intr-o traditie, sa devina periodica o astfel de iesire din spatele calculatorului, sa cunosti omul caruia ii dai like la poze. Daca ti-au placut pozele sau postarile lui iti garantez ca-ti va placea si mai mult omul din spatele profilului.


joi, 11 septembrie 2014

Daruieste Aripi face Ateliere de Zambete

Incepand de ieri la Maritimo aveti parte de ateliere frumoase in care puteti implica copiii.

"Copiii care ne  vor vizita vor putea participa la ateliere de creație, unde in fiecare zi, vor invata noi lucruri creative, ca de pilda confectionarea bratarilor Loom, pictura pe sticla, felicitari…… se vor juca, distra, iar parintii vor fi informati despre proiectul nostru, Daruieste Primul Zambet, vor afla cum pot ajuta , vor afla cum pot  face o donatie daca doresc.
De asemenea toti copiii ce se vor inscrie la Tombola vor avea sansa de a castiga premii surpriza puse la dispozitie de parteneri si expozanti : Diverta, Novanis, Biblioteca in aer Liber, Azuga Waters.
Extragerea va avea loc, duminica 14 septembrie.în cadrul standului Daruieste Aripi, ora 13:00
Programul activitatilor :
Miercuri – voluntarii Daruieste Aripi, Daria Vasea, Karina Cristiana Bologa si Andreea Bianca Toma, vor confectiona si ii vor invata si pe copii cum pot face coliere din margele si bratari Loom.
Joi -“Decor de toamna” ,felicitari de toamna, tablouase ce abia astepta sa fie agatate sau pur si simplu Toamna vazuta cu hartie, lipici, decupaje.
Vineri – Voluntarele, Daruieste Aripi, Cristina si Ilinca Dogaru va vor astepta sa creati impreuna bratari colorate din margele de nisip colorat, pe sarma cu memorie.
Sambata: pictura pe sticla si felicitări Quilling.
Duminica reciclam! Hartie, carton, plastic, inele, capace diverse… Multe…."

De ce va scriu de ei?
 Pentru ca mi-ar fi placut sa particip si eu in mod activ cu un atelier pentru copii dar din pacate nu mai am timp liber necesar. Asa ca ii sustin deocamdata prin acest articol.
Si apoi ii voi sustine prin cei 2% , fiindca ii merita. Pentru mai multe detalii ii gasiti aici: Daruieste Aripi si Facebook Daruieste Aripi.



Sa zambim frumos

Am primit pe mail un comunicat care suna interesant:
"Duminică, 14 septembrie, de la ora 10, constănțenii care vin în față la City Mall cu vechea periuță de dinți vor primi gratuit în schimb una nouă, alături de cupoane de reducere de până la 50% pentru pastă de dinți la alegere din 4 game diferite, la cortul Caravanei ”Rabla pentru Periuța Ta”, parte din campania ”Zâmbește România”, pentru o mai bună sănătate orală.
Dacă vii cu copilul, avem un spațiu special amenajat pentru cei mici acolo, cu jocuri și materiale educaționale haioase."

Dar ce mi-a atras atentia  de fapt a fost fraza asta:
"O să avem și o activitate inedită – 
o să personalizăm periuțele noi de dinți, 
vom grava numele cui dorește pe ea
(funny nicknames = binevenite)"

Asta chiar mi-as dori-o :)


Restul oraselor in care va ajunge caravana le aveti mai jos:


Mai multe detalii puteti gasi pe Zambeste Romania si Facebook Zambeste Romania.
Astept sa-mi ziceti / aratati cum v-ati personalizat voi periutele. Eu sunt pe drumuri week-endul acesta dar pate reusesc sa ajung la una din caravane sa-mi personalizez o periuta.

Update mic: am aflat de pe I Love Constanta "De asemenea, în cadrul ediţiei 2014 a campaniei Zâmbeşte România vă puteţi înscrie şi la o consultaţie dentară gratuită şi, la unele cabinete, la un detartraj gratuit. Lista completă a cabinetelor participante din România o găsiţi aici, iar cea a cabinetelor pentru Constanţa este aici (format .PDF)."

marți, 2 septembrie 2014

Cum sa-ti alungi clientii in 3 pasi

Simplu. On-line chiar.
Sa detaliez: am vrut sa fac o rezervare de transport Bucuresti - Sofia pentru soacra mea. Stiam ca mai demult gasisem detalii pe autogari.ro. Nu mai exista acolo asa ca dau cautare pe google si gasesc un site dedicat cu unica posibilitate de comanda pe online.

Ca sa nu se piarda informatia pana in josul paginii: NU aveti nevoie de firma de mai jos, exista o alta optiune la fel de decenta si chiar zilnica oferita de Etap Plus Grup, cu plecari din Autogara Filaret (multumesc pentru informatie Klever Travel). Plecari sunt zilnice, de la ora 16. Pretul este 115 lei si biletele se pot achizitiona direct de la casa de bilete. Programul casei de bilete este 8 - 16.
Si optiunea 2: tren, plecari zilnice 12.55 & 23.55, pret 29 Euro, aprox. 127 Ron (multumesc de informatie Trans-Ferro).
 Frumos, decent, civilizat. Fata de ce va urma mai jos.
Revenim: Ma pornesc la rezervare  fiindca eu doar pe ei ii gasisem (aceasta firma este din Romania, cei de mai sus sunt din Bulgaria).
Doar ca eu dadusem cautare pe google "transport autocar bucuresti sofia" si am intrat direct pe aceasta pagina. Este vorba de firma Christian Transfers - Christian Ideal Development Srl cu site transportautocar.eu. ASA NU!!! NICIODATA!!!!

Mentiune totusi importanta: Omul/ firma nu e tepar/a,  face ceea ce promite dar face doar daca reusesti sa dovedesti ca vrei cu adevarat sa mergi cu ei. Si credeti-ma, e foarte greu sa duci la final o comanda online la aceasta companie. Fiindca ei nu accepta comanda telefonica, nu accepta rezervare prin e-mail si nici plata de bilet direct la autocar.

GRESEALA 1 - Aceasta pagina pe care am  fost trimisa direct nu mentioneaza absolut nicaieri zilele in care le pleaca cursele. Pentru asta ar fi trebuit sa ma duc la sectiunea de orar.  Si de ce sa mai fi mers la orar cand aveam deja optiune de rezervare in stanga? Asa cum sunt mentionate la orar, asa trebuiau mentionate si aici in susul paginii. Era vorba de un rand.
Ma apuc sa selectez datele la care vreau rezervare si aleg fix sambata, zi in care aceasta firma nu opereaza curse, dar era zi pe care totusi calendarul mi-o oferea la rezervare. Dar eu nu stiam, fiindca aici nu-mi erau mentionate cele 4 zile in care se fac aceste curse.

NU M-A ANUNTAT NIMENI SI NIMIC PE SITE ca nu pot rezerva acea zi si m-a lasat sa merg mai departe la completat datele personale. De ce?

GRESEALA  2 - Unde apare prima problema pentru care a trebuit sa sun prima data: imi cerea sa trec numar de zbor, iar eu nu aveam asa ceva. Si sun si mi se raspunde din varful buzelor ca aia e pentru cei care vor sa fie ridicati de la aeroport. Eu am inteles asta, doar ca aia cu zborul ar trebui sa fie optional mentionata cel mult inainte de a da pasul urmator, nu obligatoriu fara a-mi mentiona in clar optiunea de a pune un minus. Pentru ca eu nu vroiam nici ridicare de la o adresa, calatorul urma sa se prezinte la statia generala de plecare a autocarului.


Ulterior a venit o confirmare intermediara pe mail in care ma anunta ca sambata nu se opereaza curse. Mail pe care eu nu-l aveam deschis si astfel ca nu l-am vazut imediat. Pentru ca totusi,  pe mine site-ul ma lasa in continuare sa completez datele de plata la comanda. De ce?

GRESEALA 3 - Ajungand la plata ma lovesc de singurele 2 optiuni care erau ambele de plata on line. Il sun iar pe respectivul si ii spun ca as prefera sa platesc in baza unei proforme sau direct la autocar inainte de plecare. Imi transmite sec ca alea sunt singurele optiuni de rezervare. 


Eu NU agreez ideea ca procesatorul platii online sa-mi pastreze datele cardului. 
Am incercat sa pun datele cardului si la un moment dat mi-a cerut o parola de securitate pe care chiar nu o stiam si mentiona acolo ca daca introduc parola gresita de 3 ori sa sun la banca sa aflu parola.
Asa ca acolo am renuntat si l-am rugat pe sotul meu sa incerce el. A ajuns si el la pasii respectivi, a reusit chiar sa rezolve cu banca legat de acea parola de siguranta si in urma convorbirilor telefonice cu individul (probabil chiar detinatorul firmei dupa semnatura din e-mailuri) ii transmite ca are un site de tot rahatul, motiv si moment in care respectivul i-a transmis ca ii refuza comanda online fiindca ii ia la misto site-ul. Desi sotul meu schimbase datele comenzii cu zile in care circulau Bucuresti-Sofia-Bucuresti. si nu-l lua la misto, era foarte serios cand ii spunea ca site-ul lui are lacune mari in organizare.
Deci pe faza unui feed-back negativ de la un client, feed-back din care tu, prestator de servicii, ar trebui sa inveti,  tu preferi sa renunti la un client. In loc sa iti imbunatatesti site-ul si sa oferi cat mai multa deschidere de a aduce clienti. Buna treaba. Preconizez pe viitor plecari 3 zile pe saptamana si tot mai putine in stilul asta.

Da, site-ul este de tot rahatul pentru ca:
- o persoana in varsta, o persoana cu putine cunostinte de internet, o persoana fara card NU  va putea face vreodata o rezervare;
- permite sa mergi mai departe in rezervare si completare de date desi ziua respectiva NU era disponibila;
- NU ofera posibilitatea platii in baza unei proforme;
- NU ofera optiunea de depunere direct in banca desi are un cont afisat si se  primeste un numar de comanda pe e-mail, care se poate mentiona la detalii;
- NU ofera posibilitatea sau informatia daca se poate achizitiona bilet direct de la autocar sau de la casa de bilete de la Gara de Nord.

Daca se primesc multe astfel de telefoane (si dupa raspunsul artagos si fara chef primit cu siguranta nu avea chef respectivul sa stea la detalii si tind sa cred ca se lovesc des de astfel de telefoane / probleme), pot sa puna pe cineva calm si dispus sa raspunda ori sa inteleaga ca problema este la site-ul lor si sa schimbe optiunile de rezervare cu unele mai usor de accesat  si restrictive automat atunci cand alegi zile in care nu opereaza curse.

Si site-ul mai are si probleme cu gramatica. Cineva, cel care a facut pagina de net si mailul automat de raspuns. Ii plac cratimele. Pacat ca ii plac acolo unde nu le e locul. Si nu ma leg de micile dezacorduri ("finalizati" cu un "i" fara rost, "titlu" care trebuia sa fie articulat). De fapt, m-am legat deja :)
 O data le iese, o data nu :))) desi e timpul viitor la ambele.

Nu am ce sa reclam, toate discutiile au fost doar telefonic si nu m-am gandit sa inregistrez convorbirea, fiindca nu m-am gandit ca se va ajunge aici. Mailul final transmite sec ca nu se poate procesa comanda fiindca nu "sunt locuri disponibile la cursa solicitata". Asta pe mailul sotului meu, iar la mine doar ca nu am terminat de procesat plata online si se anuleaza. Pai daca eu, adult tanar cu calculator in fata zilnic minim 10 ore si nu am reusit sa finalizez o comanda, o persoana mai putin stiutoare in ale calculatorului, o persoana in varsta, o persoana fara card (da, mai exista) nu va putea face niciodata curse cu ei.
Probabil de aia si au curse doar 4 zile pe saptamana, fata de firma din Autogara Filaret care are curse zilnice.

NU aveti nevoie de firma de mai sus, exista o alta optiune la fel de decenta si chiar zilnica oferita de Etap Plus Grup, cu plecari din Autogara Filaret (multumesc pentru informatie Klever Travel). Plecari sunt zilnice, de la ora 16. Pretul este 115 lei si biletele se pot achizitiona direct de la casa de bilete. Programul casei de bilete este 8 - 16.
Si optiunea 2: tren, plecari zilnice 12.55 & 23.55, pret 29 Euro, aprox. 127 Ron (multumesc de informatie Trans-Ferro).
 Frumos, decent, civilizat.

luni, 1 septembrie 2014

Nu servim negri!

Vi se pare dur titlul? Da, este. 
Fiindca exact asa ne-am simtit si noi ieri la pranz cand am vrut sa luam masa in zona veche a Constantei la restaurantul New Pizzco si am fost refuzati in interior cu carucioare.
Aveam voie in schimb sa stam in prima linie in soare si curent. Si vorbim de un grup de 7 adulti , toti flamanzi. Un cuplu fiind venit din Bulgaria, un altul din Anglia. Carora le oferisem un Free Tour Constanta care sa-i faca sa doreasca sa revina aici si sa povesteasca si altora. Si apoi a venit momentul mesei.
Halal primire!

Nu inteleg nici macar logica: 
- caruciorul acela ar ocupa locul unui scaun
- copilul din carucior ar deranja strict persoanele de la masa la care se afla
- copilul din carucior poate trage / distruge doar ce se afla in raza de actiune a mainilor lui

Cu ce deranjeaza de fapt un carucior? De ce nu sunt buni banii parintilor cu copii in carucior?

Si totusi, copiii peste 2 ani, sa zicem, care nu mai au nevoie de carucior probabil ca sunt acceptati. 
Desi si ei ar sta in fum de tigara fiindca la noi cam peste tot se fumeaza. 
Desi ei pot misuna, pot deranja si alte mese, pot deranja si alte persoane.
Si pe care multi parinti ii cam lasa sa puna stapanire pe spatiile libere intr-un local considerandu-l loc de joaca al copilului. Chiar daca acel copil copil de mult ori ii incurca fix pe angajatii localului.
De ce nu interziceti copiii per total?

Da, este dreptul localurilor de a-si selecta clientela, chiar daca regula aleasa o consider discriminatorie pana la cer. Si atunci sa si-o asume, sa o mentioneze prin afis de la intrare, pe site si pe pagina de facebook.
Imi pare rau fiindca eu recomandam cu incredere tuturor acest restaurant. Nu o voi mai face.
Fiindca marea majoritate a prietenilor mei au copii si fiindca as vrea totusi sa ies cu ei in oras.
Astfel incat de acum voi recomanda alte restaurante la fel de bune din oras care accepta si carucioare in interior.

P.S. - ieri seara le-am scris reprosul meu pe pagina de Facebook a Restaurantului Pizzico. A fost stearsa postarea in aproximativ o ora si acum nu mai am posibilitatea de a lasa comentariu direct. Imi pare rau ca nu am dat un print screen pe moment.