vineri, 27 februarie 2015

I'm happy and really proud

This is my first post in English and I think it deserves to be the first one (hopefully from many others to come).
I was really honoured and happy when I was offered the opportunity to go for a week in Split, Croatia with the Erasmus+ program were I will learn how to create a map. 
This is a huge chance for me because it well help me a lot with my project - Constanta Free Tour.
So far I was asking on several institutions and organizations to help me with some maps.
You know that saying :"give a man a fish and he will eat for a day, teach him how to fish and he will never starve again". Well, I guess I'll learn how to "fish" :)
 And now I have the chance to create my own map of Constanta exactly as I think it will be more usefull for tourists.
My training program will be in April and after that you should keep an eye on this app: USE-IT because here you will find my map of Constanta.
So far, from Romania the only city with a touristic map on this app is Timisoara.
I am really proud because I now feel that I will leave something for others.

http://www.use-it.travel/cities
Acesta este primul post in engleza, dar chiar merita sa fie acesta si  sper sa mai vina multe altele pe viitor.
Am foarte incantata cand mi s-a oferit oportunitatea de a merge pentru o saptamana in Split, Croatia printr-un program Erasmus+ unde voi invata sa creez o harta.
Pentru mine este o sansa extraordinara, fiindca ma ajuta foarte mult si in proiectul personal - Constanta Free Tour / Constanta la Pas.
Pana acum eu cerusem la diverse institutii si organizatii sa ma ajute cu atat de necesarele harti.
Stiti vorba aceea: "da-i omului peste si va manca o zi, invata-l sa pescuiasca si nu va mai flamanzi niciodata". Voi invata sa "pescuiesc" :)
Si am sansa de a-mi crea propria harta pentru Constanta exact cum imi doresc astfel incat sa ii ajute cu adevarat pe turisti.
Pregatirea mea se va desfasura timp de o saptamana in luna aprilie si apoi fiti cu ochii pe aplicatia USE IT pentru ca acolo veti gasi si harta Constantei.
Pana acum, in Romania singurul oras care a mai creat o harta pe aceasta aplicatie este Timisoara
Sunt extraordinar de mandra fiindca acum simt ca las cu adevarat ceva in urma.

joi, 26 februarie 2015

Liber la documentare

Tocmai ce am aflat de un eveniment foarte frumos si la care voi incerca sa particip si eu.
Este vorba de o serie de documentare si de aici citez din comunicatul oficial:

"British Documentary” este unul dintre cele mai longevive și populare proiecte ale British Council, care a debutat în 2010, aducând în fața publicului din România cele mai bune documentare din Marea Britanie.
 
Cele mai bune documentare britanice contemporane se văd în fiecare duminică, la Sala de Artă a cinematografului Cityplex din incinta Tomis Mall Constanța.

Duminică, 1 martie, va avea loc prima proiecție dintr-o serie de 11 documentare britanice din cadrul proiectului "British Documentary", un proiect organizat de British Council în parteneriat cu City HUB Constanța, Cityplex Tomis Mall și Asociația Elevilor din Constanța.

11 filme documentare de excepție vor fi difuzate în fiecare duminică, de la ora 19:00, la Sala de Artă a cinematografului Cityplex Tomis Mall Constanța, în perioada 1 martie - 3 mai. 

Au fost selectate filme nominalizate sau câștigătoare ale premiilor oferite de Grierson Trust: British Documentary Awards, una dintre cele mai importante instituții de profil.

Documentarele dezbat numeroase dileme contemporane, unele de-a dreptul controversate, fie în materie de activism, politică și societate, fie mass-media și alte teme de actualitate.

 Și de această dată proiecțiile din cadrul „British Documentary” vă vor anima, vă vor stârni curiozitatea și vă vor face să puneți sub semnul întrebării multe dintre problemele de actualitate.

Intrarea este GRATUITĂ, iar filmele sunt subtitrate în limba română.

PROGRAM

1 MARTIE
19:00 - „Condamnarea la moarte
: povestea lui Salman” (82 min.) - intrarea libera

8 MARTIE
19:00 - „Siria: între fronturi” (50 min.) - intrarea libera

15 MARTIE
19:00 - „Salma” (91 min.) - intrarea libera

22 MARTIE
19:00 - „Ordine și dezordine: povestea energiei” (60 min.) - intrarea libera

29 MARTIE
19:00 - „Zona de siguranță - Câmpurile morții din Sri Lanka” (96 min.) - intrarea libera

5 APRILIE
19:00 - „Pribegii șoselelor” (90 min.) - intrarea libera

12 APRILIE
19:00 - „Problema ajutorului umanitar” (120 min.)
- intrarea libera

19 APRILIE
19:00 - „Băiatul de pe plajă” (28 min.)
19:00 - „Regina adolescentă a frumuseții” (60 min.)
- intrarea libera


26 APRILIE
19:00 - „Computerul vechi de 2000 de ani: mecanismul de la Antikythera” (60 min.) - intrarea libera

3 MAI
19:00 - „În lumina reflectoarelor: Norman Parkinson” (75 min.) - intrarea libera

Site-ul oficial al proiectului “British Documentary” Constanța 2015 este:
Link: http://www.britishcouncil.ro/evenimente/british-documentary-constanta

Descrierile complete ale documentarelor proiectate în cadrul tuturor edițiilor pot fi accesate urmând link-ul:
http://www.britishcouncil.ro/sites/britishcouncil.ro/files/selectie_roav_0.pdf

 Pentru rezervări: 0241.483.183 / 0241.483.186. As vrea sa aflu ca a fost nevoie de rezervare, chiar m-ar bucura mult.




miercuri, 25 februarie 2015

Acum mi-ar place sa fiu iar elev - Black Sea Youth Training

Si spun asta fiindca eu oricum nu mi-am pierdut placerea de a invata si sper sa nu o pierd niciodata.
Iar acum ca elev chiar ai optiuni mult mai multe si activitati extra din care sa inveti.
Iata ca va prezint inca una:
"Black Sea Youth Training" este o inițiativă a Asociației elevilor din Constanța, ce își dorește să ofere ocazia tinerilor să participe în mod gratuit la seminare deschise, forme ale educației non-formale, unde vor putea interacționa cu persoane din diverse domenii de activitate.

Asociația Elevilor din Constanța organizeză acest proiect în parteneriat cu Sensation Party, CITYPLEX Tomis Mall, Agora Tea & Cofee.

Scopul proiectului constă în dezvoltarea de abilități și competențe în domeniul comunicării, prezentarea propriei persoane, antreprenoriat, organizare și planificare organizațională.

Acest proiect va fi implementat conform următoarelor date și teme:
- Conferință de presă privind deschiderea proiectului –
28 Februarie 2015
- Seminar - Antreprenoriat și succesul în mediul economic - 28 Februarie 2015
- Seminar - Comunicare publică. Dezvoltarea calitatii de orator – 14 Martie 2015
- Seminar - Leadership în practica și leadership organizațional –28 Martie 2015
- Seminar - Dialog social si Marketing in mediul online- 25 Aprilie 2015
- Seminar-Incadrarea tinerilor in societate și posibilitatile de angajare– 9 Mai 2015
- Seminar - Cunoasterea propriei persoane – 23 Mai 2015

La finalul celor şase seminarii, cursanţii vor primi un certificat care să ateste competenţele dobândite.

Aceste activități se vor desfășura în una din sălile de cinema din cadrul Cityplex Tomis Mall. "


Pentru înscrieri, completați urmatorul formular. Evenimentul Facebook il gasiti aici si pentru orice detalii puteti contacta Asociatia Elevilor.

joi, 19 februarie 2015

Impresii calde de la #SMSBucuresti

Acesta este si hashtagul de Facebook  ( #smsbucuresti ) prin care puteti vedea tot ce s-a postat in timpul evenimentului si probabil si unele ecouri de dupa.
Motivele si programul pe care le mentionasem eu in primul articol au fost doar teaser pentru ce a urmat. Plus ca am facut echipa si am avut coltul constantean alaturi de Adrian de la Constanta City Guide, Joie Negru, Zetu - Urban Constanta si Emilian Alexandru, pe care l-am cunoscut la evenimentul TEDx Constanta - ep.1- vorbitor si ep. 2 - spectator (discursurile se vor reincarca in curand).

Am aflat multe detalii, am retinut multe informatii care cu siguranta imi vor fi utile pe viitor. Din fericire, mi le-am notat ca notite pe telefon pentru ca am realizat ca voi pierde/uita chiar si din ideile principale daca nu le pastrez undeva.
De pe RevistaBiz.ro puteti afla Top Bloggeri pe 2014 si Top Agentii care au colaborat cu bloggeri in 2014. Tot la ei deja gasiti scurte idei din doua din discursurile de la eveniment: Mugur Patrascu - Continut de calitate si Vlad Ioan Tausance - Campania online a lui Klaus Iohannis.
Ce am retinut si apreciat eu din ideile prezentate:
Mugur Patrascu: 
- trebuie sa ne gandim la un ecosistem, un social media manager care gestiona o comunitate, blog, retele de socializare
- continutul trebuie sa fie bun si sa poata fi refolosit in timp
- decat sa postezi ceva doar ca sa postezi mai bine dai share unui continut de calitate din alta parte

Vlad Ioan Tausance:
- a povestit foarte tehnic dar pe intelesul tuturor mici detalii din campania de imagine a actualului presedinte (culori alese, texte, fonturi, etc)
- daca ceva merge, nu-l strica
- daca o idee nu merge, nu te atasa, las-o si mergi mai departe
- obiective, nu preoceduri
- competente, nu ierarhii
- microleaderii sunt mai importanti decat macroleaderii
- foloseste-te de feedback si multumeste pentru el

Alex Negrea:
- nu exista continut evergreen, se lucreaza pe campanii punctuale si nu se mai poate refolosi continutul
- nu exista bloguri de companie / branduri
- propunere: selfie spot - ar merge extraordinar in multe contexte: hoteluri, cluburi, ne vin usor in minte fiindca toti ne facem check in cand ajungem undeva si toti punem o poza cu receptia , cu barul cu o bautura sau un peisaj

Manafu:
- dark social media - exista si un social media exterior Facebook si care incepe sa prinda contur tot mai mult (Twitter, Instagram, WhatsApp, Viber, WeChat, Kik, AirDrop, etc)
- daca 2014 a fost anul Facebook, el preconizeaza ca 2015 va fi anul WhatsApp, iar 2016 anul Tinder

Chinezu - Cristian China Birta - blogger nr 1 pentru al doilea an consecutiv:
- a avut o prezentare foarte buna, cu un decalog si cu multe sfaturi. O parte din ele le mai retinusem si cand l-am cunoscut in primavara la Regata Black Sea Tall Ships. In linkul cu numele lui veti gasi si prezentarea integrala.






Ah, si sa nu uit: am mai apreciat foarte mult restaurantul de la etajul 1 - Avalon parca se numea (cu o trecere foarte interesanta spre restaurantul oriental printr-un iaz cu apa si bambus si un mic podet de lemn) unde am servit un vin extraordinar de bun si voi incerca sa ii contactez ca sa aflu ce vin am baut. Plus ca trebuie sa le multumesc fiindca nu stiu de ce dar a fost din partea casei vinul. Fetisoara mea draguta le-o fi cazut cu tronc, dar multumesc inca o data :)

Concluzia mea personala: Merita periodic participarea la astfel de evenimente, fiindca te scoate din bula ta micuta si te faci sa privesti imaginea de perspectiva. Se pot observa niste reguli generale, niste trenduri si sunt multe de invatat de la cei care sunt in top 10. E clar ca ce fac, o fac bine si pe termen lung.

Albumul meu are cateva poze si nu foarte clare (am realizat si recunosc ca eu sunt pozar nu fotograf si am nevoie de sfaturi multe si de mai multa rabdare), mai gasiti albumele postate de Dragos Asaftei, Revista Biz  - standul de selfie si conferinta.
Acolo regret ca nu am apucat sa ne facem o poza de grup, dar am facut un selfie cu gasca de constanteni si as fi vrut sa fac si cu amicii pe care i-am revazut in Bucuresti. Sunt optimista ca vom mai avea si alte ocazii.


marți, 3 februarie 2015

E timpul sa-mi intind aripile

Si primul pas pe care il voi face este sa parasesc provincia si sa intru in miezul actiunilor care se intampla in capitala.
Norocul meu ca nu stau departe totusi, 2-3 ore de drum e rezonabil din cand in cand si cand merita evenimentul.
Si este si un eveniment care ma intereseaza in mod direct. Desi nu ma simt business oriented pe partea de blog, sunt constienta ca trebuie sa am in vedere si acest aspect si am multe de invatat.
Asa ca am de gand sa absorb cat mai multe informatii pe 18 februarie la Social Media Summit.
Motive pentru mine ca blogger sa fiu acolo:

"Social Media inseamna transparenta, incredere, autenticitate, expunere. Sa fii activ in social media inseamna sa fii transparent, sa dai ceva inapoi comunitatii.

Pe o piata ce numara peste 3 milioane de cititori de bloguri si 7 milioane utilizatori de Facebook in Romania, business-urile vad tot mai clar alternativa la bugetele imense cheltuite pe campanii traditionale de advertising.

Noile cuvinte de ordine in Social Media sunt strategie, planificare si integrare."

Programul se anunta a fi foarte interesant in subiectele pe care le va atinge:

"Care este adevarata putere a social media si cum incepe sa se manifeste aceasta tot mai mult in offline? Care au fost cele mai importante momente in social media in 2014? Ce capcane trebuie sa evite brandurile in activitatea pe retelele sociale? Care sunt strategiile eficiente in 2015? Tendintele care vor schimba regulile jocului in acest an.

Cine sunt cei mai utilizati bloggeri, care sunt agentiile cele mai active in domeniu? Ramane Facebook preferata brandurilor?"

Iar ultima parte a sumitului mi se pare cea mai interesata:

"Afla cum poti creste impactul campaniilor de social media folosind puterea unui vis in loc de puterea banului."

Imi place mult cum suna "puterea unui vis" :)

Speakerii ii gasiti aici. Inscrierile se fac foarte simplu, iar pentru bloggeri participarea este gratuita, trebuie doar sa le scrieti. Si sa va incadrati in termenul limita 13 februarie.
Deci, ne vedem acolo?