vineri, 20 martie 2015

Impresii Targul de Turism 2015

Ultima oara cand am vizitat un TTR a fost in 2006 sau 2007. Deci pot spune ca sunt cam 10 ani.Astfel incat am venit anul acesta foarte curioasa si cu asteptari mari. Unele asteptari s-au confirmat, altele nu.
De bine:
A fost mult mai mare, ma asteptam. 


Standul Happy Tour fiindca au luat spatiu separat, exterior. Au avut mici momente artistice, diverse personaje si jocuri pentru copii, le dadeau animalute din baloane, in interior erau degustari pentru adulti. Plus ca erau acolo primii, iti ramaneau in memorie.






sursa foto - Airlines Travel

sursa foto - Airlines Travel

Flota Christian Tour frumos aliniata, o pata de culoare care mi-a placut.

Standul Paradis Tours  care, pe langa ofertele pentru litoralul romanesc, promovau intr-un mod foarte frumos noul parc de aventuri Paradis Land pe care il vor deschide cat de curand. Voi reveni cu detalii separate despre el. Dar aveau un stand vesel si fete foarte zambitoare. Un album plin de detalii gasiti la Ovidiu. Alte albume gasiti la Hotel Capitol Jupiter si Chambres D'or, cei care au si aranjat decorul. Toate fotografiile sunt luate din cele 3 surse mentionate mai sus.




Standurile de la C1 care impresionau inca de la intrare, fiindca erau marile agentii acolo cu agenti multi, clienti multi. Era coplesitor un pic.

Standul Fibula, la fel de aerisit si el in asezare, promovand intens Turcia, dar nu numai. Si ii mentionez aici in special pentru ca fetele de acolo aveau si scaune si atunci nu aratau pleostite ca la alte standuri. Plus ca vreau sa ii felicit si sa le multumesc pentru papornita primita in care am colectat pliante si cataloage. Nu as fi reusit fara ea.
Si acolo am vazut cel mai elegant catalog de prezentare al unui hotel. Cred ca mi s-a facut dor de Turcia :)
sursa foto: InfoTravelRomania


Standurile din C3, parca, oricum sectiunea dedicata integral Romaniei.
Surpriza cea mai placuta ochiului a fost standul orasului Sinaia, foarte vesel datorita decorului si apoi am descoperit standul Prahovei unde am avut parte de o degustare de vin. Bun, Bun!





Dar si in rest am apreciat cateva standuri si pliantele pe care le ofereau, fiindca aveau informatii utile si actualizate (Cluj, Dambovita, "gazeta" Bazna, etc).









 
Un stand din Grecia care facuse un efort suplimentar de a pregati fluturas tradus in romana (grecesti vacante.com -  tradus din greek holidays) si care se vrea un fel de booking dedicat Greciei, unde poti face rezervare si discuta direct cu proprietarul. Foarte frumos, o sa ii am in vedere pe viitor.

Standul Macedoniei unde ofereau la degustare muraturi, branza si masline.

Singura firma de asigurari prezenta - Generali. Bravo lor!

Diverse produse conexe prezente cu standuri: pantofi, echipamente de sport, reviste de calatorii, etc. National Geografic oferea discount 50% pentru abonamentul pe un an. Dar eu sunt foarte incantata de seria de reviste "Descopera Romania" in care am cate un oras din tara si povesti interesante.















De rau:

Pre-eveniment chiar a scris Sorin de la Airlines Travel un fel de repros pre-eveniment dar si cu sugestii si cu care sunt de acord in totalitate.

Taxa la intrare pentru vizitatori. Serios? Pai nu platesc expozantii si vanzatorii de la tarabe suficient? Numaratoarea publicului vizitator se putea face  si fara cei 5 lei. Nu e vorba de suma ci de gest. Dar poate nu stiu eu si la Romexpo toate evenimentele sunt contra cost pentru vizitatori.

Si macar de banii aia daca ne-ar fi dat o harta minimalista de orientare fiindca eu nu sunt din oras, doar am mers cu valul dar tot mi-a luat cateva minute sa ma orientez la intrare si apoi in fiecare corp de cladire, mai ales ca erau 6 in total. Nu e vreun labirint si se trecea oarecum din unul in altul, dar m-ar fi ajutat la orientare in prima faza. Am gasit eu harta de mai jos, dar mi-ar fi fost util sa stiu asezarea generala a targului (sectiune mari operatori, sectiune Romania, sectiune alte tari, etc), m-ar fi ajutat la planificarea traseului, mai ales ca eu eram venita din alt oras si cu timp limitat.
Sursa: Povesti de Calatorie


Pagina Facebook TTR nu prea a fost actualizata, in primele zile de eveniment au fost ceva mai activi si de pe 13 martie nimic. Era mijloc de eveniment, aveau informatii pe alese de postat.

Oferte printate pe A4 simplu si taiate in A5 sau in 3 pliante. Aveau aspect de maculatura si cam asta cred ca s-a si intamplat cu ele dupa targ.

Oferte cu preturi pornind de la Revelion 2014. Pe bune?

De la standurile altor tari pliante in limba germana. Atat?

Standuri goale sau parasite si transformate ad-hoc in sectiune de aruncat hartii / ambalaje. De banii aia ar fi putut pune un personal de curatenie care sa viziteze periodic zona. Iar eu am fost la ora 11 dimineata, deci aproximativ la deschiderea zilei de targ, asa ca nu au nici macar scuza unei zile aglomerate, ar fi trebuit sa fie curatenia facuta de cu seara.

Multe fete chinuite pe tocuri, care stateau mult in picioare si lehamitea / oboseala se vedea clar pe fata lor.

Se dau multe, multe pliante, cataloage, etc. Prea putine standuri se gandesc si la faptul ca bratele noastre pot duce un numar limitat de brosuri si ca oboseste mana. Prea putini ofereau pungi. Nu cred ca e investitia asa de mare.

Sau ne putem gandi in avans si sa venim cu troller-ul, ca e si asta tot un fel de bagaj pana la urma :)

4 comentarii:

  1. Mă gândeam că am pierdut ceva, dar se pare că nu s-a schimbat mare lucru de anul trecut. Din câte am observat în fotografii se pare că agitația a rămas tot la agenții, deci erau turiști individuali în căutare de oferte și nu manageri de agenții străine în căutare de contracte. Asta mi se pare cea mai mare problemă a acestui târg!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prea putine agentii straine am vazut si pe acolo era foarte liniste. Sau poate reprezentati ai companiilor respective erau deja plecati pe teren ca sa discute direct cu agentiile romanesti.

      Ștergere
  2. In primul rand trebuie stabilit cui se adreseaza acest targ. Ca fost participant, pot spune ca se agreeaza urmatoarele tendinte:
    1. se adreseaza (si) stabilirii de contacte B2B. Serios? Daca vreau sa stabilesc o relatie de business cu agentia X, astept targul?
    2. se adreseaza user-ului final (turistului). Partial de acord, insa nu sub forma asta. Oferta mea turistica o poate afla si de pe site, fara sa piarda 2 ore plimbandu-se printre standuri. Spun asta pentru ca, daca analizezi cu atentie, ofertele nu difera cu nimic fata de ce exista pe site. Fac si o mica paranteza, la unii site-ul arata atat de "bine" incat prezenta la targ se justifica.

    Trecem peste asta, sa zicem ca ne prezentam oferta si la targ. Si ce facem? Impartim pliante...si cam atat. Daca tot participam, n-ar fi mai bine sa selectam 5 oferte foarte bune si sa facem vanzare pe ele? Macar sa ne acoperim costurile de participare, PR-ul fiind bonus?

    Ai mentionat de faptul ca nimeni (aproape) nu ofera pungi. M-am amuzat, fiind pus in fata aceleiasi dileme. Am vrut sa facem pungi, cu logo-ul nostru. 1000 de pungi - 5.000 lei. 500 pixuri - 2.000 lei. 1.000 de pliante - 1.500 lei. Si lista poate continua. Concluzia? Costurile sunt mari, efectele mici. As investi sumele astea in adwords si garantat voi obtine efecte mult mai bune fara atata bataie de cap.

    In concluzie, exceptand marile firme pentru care prezenta la targ este o "obligatie" (a se citi - as renunta oricand la asta, dar cum sa fie X si noi nu), pentru restul reprezinta un efort nejustificat in multe cazuri. In era internetului, targurile de turism sunt mai mult pentru branding (inexistent la firmele mici) si mai putin pentru selling.

    PS Avem forumuri de incoming, asociatii peste asociatii, targuri si expozitii, manifestari si ce mai vrei tu. Cifrele ne arata realitatea, nu avem baza pentru a face turism cu adevarat. Evoluam, dar mult prea incet.

    PPS Cand unul dintre jucatorii din top 5 iti spune ca 10.000 de euro este o suma prea mare pentru refacerea site-ului si integrarea cu GDS-urile mari, restul e cancan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc mult pentru analiza dvs care este mult mai din interior.
      Chiar citisem ca acest targ s-a vrut si o Bursa de turism adica exact B2B de care ziceati. si sunt de acord cu dvs ca aceste discutii si parteneriate nu se vor face fix acolo.
      La oferte din perspectiva de turist eu cu siguranta nu as incheia acolo un contract. Dar imi place de reasearch fizic in loc de online, sa vad cum mi se raspunde fata in fata. Uneori poate fi si asta un criteriu de alegere a unei agentii datorita componentei umane.
      La pungi si alte materiale, mea culpa, nu am gandit-o din interior. Mai ales ca eu nici nu vroiam cu logo, putea sa-mi dea si o sacosa de supermarket in clipa aia :) au fost standuri care ofereau pungi simple fara logo.
      Per total, la concluzia asta am ajuns si eu. E un fel de obligatie sa fii acolo, e un "must chek in" pentru agentii.
      Nu m-ar deranja daca un astfel de targ daca tot e al Romaniei s-ar axa pe viitor pe promovarea de orase, zone, regiuni. Sectorul acela dedicat Romaniei mi-a placut mult. Si apoi si incaperea urmatoare dedicata altor tari. Dar ambele se pot dezvolta foarte mult, parerea mea.

      Ștergere