Translate

miercuri, 17 aprilie 2013

Cazare Roma - februarie 2012

Acest articol deschide jurnalul meu de la Roma. El a  existat initial sub forma unui document de 10 pagini si mi-am dat seama ca este prea mult pentru un singur articol, astfel ca l-am spart pe capitole si subiecte de interes.
Veti mai gasi:
- articol transport Roma 
- articol mancare Roma 
- Roma la pas partea I
- Roma la pas partea II 
- Tur gratuit Roma 
alte informatii ultile Roma

A fost luata prin o agentie (gasita initial pe un site de discounturi - zumzi -  dar acelasi pret era si pe site-ul agentiei). Era o agentie serioasa cu care am mai fost plecata in Turcia, am facut plata in banca, le-am trimis hartiile scanate, toate conversatiile au fost pe mail si rar telefonic, toate documentele au fost trimise pe mail, foarte prompt. Spun la trecut fiindca intre timp agentia s-a inchis din pacate (Carpe Diem se numeau).
Oferta a fost mai mult decat buna, zic eu: cazare 3 nopti cu mic dejun, hotel de 3 stele, avion cu bagaj de mana (7 kg prin Blue Air) si taxa de aeroport inclusa, iar pretul cu totul undeva la 1100 lei pt 2 persoane. Oferta lor initiala era pentru un alt hotel (Flaminius) despre care am citit ca este situat pe centura Romei, astfel ca am preferat sa platim un supliment de 25 euro si sa alegem un hotel aflat la cateva sute de metri de Gara Termini – punct de legatura pentru orice directie: aeroport, oras sau exterior. Si am ajuns la un pret de 1200 lei/cuplu. 

Am ales hotel XX Settembre – site hotel , decizia bazandu-se pe mai multe motive:
- aproape de centrul istoric si gara Termini (evitati sa luati cazare chiar la gara Termini, ca orice gara e populata de diversi si diverse, acest hotel a fost la aprox 300-400 m si deja era zona ministerelor, astfel ca este o zona linistita si sigura pe timp de noapte)
- mic dejun continental (marea majoritate a hotelurilor ofera mic dejun tipic italian, adica croisant si cappuccino) 

Din poze arata chiar bine. In realitate, este dupa cum urmeaza:
- Mic dejun = ok, la modul ca ai un sortiment de cascaval, un sortiment de salam, un sortiment de sunca, plus cuburi de unt, branza topita, finetti si gem, un platou de patiserie (chiar bunicica si proaspata si aici erau mai multe sortimente) si un platou de fructe (mere, kiwi, portocale). Cafeaua e de la aparat, deci e nasoala, butonul de cappuccino dadea o cafea cu lapte suportabila. La un moment dat salita de mese era ocupata la capacitate si a trebuit sa asteptam eliberarea unei mese. Probabil chiar a fost un apogeu pentru ei fiindca la un moment dat s-a oprit managerul si a facut o poza... cu tableta. 

- Camere si cladire in sine = mica si inghesuita, s-au chinuit sa faca pozele oficiale sa arate cat de cat. E cladire veche, are farmec, dar si lipsuri. Sa nu va asteptati la hotelurile de 3 stele din orasele/zonele istorice sa fie prea spatioase, fiindca sunt nevoiti sa foloseasca cladiri vechi de sute de ani. 

- Cerusem camera cu pat matrimonial, dar ma asteptam sa nu primim, le-am unit pe cele 2 si a fost ok, oricum am petrecut foarte putin timp in camera efectiv (plecam dimineata la prima ora, seara faceam dus si cadeam lati). Pe langa asta ne-am trezit ca avem 2 paturici (adica ceva de invelit, patura = blanket;)) de cate o persoana, am cerut a doua zi o patura mare si am primit. 

- Caldura a venit printr-o aeroterma, in timp ce la celalalt cuplu a venit prin aparatul de aer conditionat, care huruia ca toti dracii si avea niste filtre probabil neschimbate de la instalare. In apararea lor, neavand ierni grele ei nu prea au nevoie de incalzire (dovada ca in camere nu exista calorifere), dar din cauza temperaturilor foarte scazute din aceasta iarna au fost atenti si au dotat camerele cu sisteme de incalzire. 

- Cand am ajuns noi am aflat ca aveau toate camerele rezervate, astfel incat prietenii nostri s-au trezit cazati in alta cladire, peste drum, dar tot a fost un pic neplacut fiindca am fi vrut sa mai stam de vorba seara. Camera noastra era un pic mai mare a ca a lor, dar cu mobilier ceva mai vechi. Dusul de la noi mergea doar daca lasam sa curga apa calda si de la chiuveta, pe probate, cand inchideam apa la chiuveta se racea si apa la dus. Si ca incheiere, seara inchideam dusul de la robinetul de jos, fiindca altfel ne picura periodic peste noapte. 

- Iar liftul este o experienta in sine: o cusca mica si ingusta, dura pana la etajul 4 de ziceai ca urci pe putin un bloc turn, dar totusi era silentios, chiar daca simteai uneori ca parca se cam zdruncina cutia de pereti :))) ; asta era liftul din cladirea prietenilor nostri, noi am avut camera la etajul 2 si am preferat sa o luam pe scari, desi la fel de cusca arata si liftul nostru.

- Un plus – ofera la cerere transfer aeroport-hotel, le-am trimis mail si chiar mi s-a raspuns rapid de catre managerul Roberto Necci desi era duminica, dar pretul pentru 4 persoane de 85 Euro ne-a linistit rapid, asa ca ne-am descurcat cu transportul in comun (detaliat la capitolul TRANSPORT).

- Si inca o bulina alba: aveam plecarea pe la 6 seara, asa ca am vorbit si au fost de acord sa ne lasam bagajele in holul receptiei pana la plecare ceea ce ne-a permis sa ne mai plimbam in timpul zilei. In general, sunt prompti in rezolvarea doleantelor. 

- Inca un plus – conexiune wireless disponibila in hotel 

- Un minus, oarecum – taxa de statiune, stiu ca exista o asemenea taxa peste tot, dar nu ni s-a zis nimic de ea la check in ci abia la check out, doar ca acolo taxa este de 2 euro/persoana/zi. E deranjant ca stii ca e totul achitat si afli in ultima zi ca mai ai de dat bani, ca totusi s-au facut 12 euro de dat si poate ii cheltuisem pe toti pe magneti ;)

Per total, privind retrospectiv, este un hotel bun la banii astia. Minusurile nu sunt atat de mari, in conditiile cerute: un hotel aproape de obiective, pat dublu, liniste, caldura, dus cald, mic dejun continental.
Ah, si la nevoie, in hol aveti si calculator cu acces la internet, sau, in cazul nostru, a fost util calculatorul din hol ca sa ne descarcam si transferam pozele de pe cardul aparatului foto pe memory flash.
 Din pacate, nu am facut nicio poza la hotel ci doar la magaoaia de breloc de la cheia camerei.


Dar in albumul Facebook puteti vedea o selectie a locurilor vizitate - Album Roma

Revin cu articole separate despre locatii vizitate si transport.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu