Translate

marți, 1 aprilie 2014

RATC cu straie noi si moderne

Nu, chiar nu e pacaleala de 1 aprilie.

Transportul in comun constantean face schimbari si modernizari. Conform comunicatului a unit cele 4 linii principale de transport (5, 2, 40 si 43) in 2 care sa faca drumul mai la indemana calatorilor (5-40 si 2-43).
Pe langa asta, au venit si cu wireless in autobuze prin care isi doresc sa atraga calatorii mai tineri in folosirea autobuzelor.



Sunt foarte bune ideile, nu contest, mai ales unirea celor 4 linii in 2, deoarece in loc de 2 calatorii se va composta una singura si in loc sa coboare omul la gara ca sa schimbe autobuzul si statia acum poate face un singur drum. Plus timpii pierduti in statii asteptand legatura urmatoare (am avut si 12 minute uneori seara pe la 8, o adevarata "placere" pe timp de iarna). 

Deocamdata, live report de azi dimineata :) : era oaresce haos mai ales la gara, deoarece in mod logic s-a renuntat la statia de la gara pentru 40 si 43, iar saracul sofer deja obosise probabil sa explice si doar le intindea debusolatilor pliantele ca sa citeasca si sa se lamureasca. Desi asta cred eu ca ar fi trebuit facut de cu o aproximativ o saptamana inainte de la fiecare chiosc de bilete. Poate s-a facut si nu stiu eu, avand abonament nu m-am apropiat de chioscurile de bilete. La fel, nu stiu daca s-a anuntat pe posturile de radio locale, chiar daca eu nu le ascult, ele totusi au o marja de ascultatori si s-ar fi propagat informatia.

Daaaaar...exista si niste "dar", din pacate:
1. Pe subiectul conexiunii gratuite  eu speram ca acest wireless sa fie cumva conditionat si de cumpararea biletului, fiindca prin control oricum nu se face fata calatoritului ilegal si poate asa ii facea sa devina mai responsabili macar pe tineri, daca pe tigani nici macar nu ii dau jos cand ii gasesc, ca de amendat nici nu se pune problema, cu cat ai gura mai mare cu atat scapi neamendat. Si tantile care controleaza inca mai au de invatat sa nu mai urle la elevi, doar fiindca sunt tineri, in timp ce sunt mielusei cu adulti bine facuti sau rautacioase cu batranii.

2. Pe subiectul unirii/comasarii celor 4 linii:
- faptul ca e statie comuna (nu mai e statia de la gara, ci statia de la parc, care era si inainte pentru liniile 2 si 5) este logic si de inteles, doar ca  va dura un pic readaptarea, ca orice schimbare
- problema este ca linia 2 mergea pana jos la Poarta 1 si avea si statie inainte la Poarta 2. Nu mai exista, acum se mentine linia lui 43 cu statie la Teatrul Fantasio pe Ferdinand si apoi se continua pe Blvd. Mircea.   
Ne anunta ca de la Poarta 2 la Poarta 1 se va merge fara compostare de bilet, dar eu pana la Poarta 2 de la statia Fantasio am de traversat un parc (ma rog, un mic spatiu verde, ca nu exista plural de parc la noi in oras), ceea ce acum pe vara este o placere (mai putin cainii si rahatii de caine care sunt problema altor institutii).
 Daca ramane cu caracter permanent pe rutele noi eu trebuie sa-mi regandesc incaltarile de zi cu zi si orele de plecare de acasa sau de ajuns inapoi in oras. Eu inteleg ca se aplica principiul majoritatii si cum aproape toti calatorii coborau ca sa poata avea conexiunea cu celelalte linii, cei care coborau la Poarta 2 si cu atat mai mult la Poarta 1 mai reprezinta doar un 5, hai un foarte optimist 10%. Dar totusi eu fac parte din minoritatea aia si atunci ma afecteaza.

Asa ca reprosul cu Poarta 2 ramane in continuare, oricat de multe avantaje i-as gasi noii comasari de linii. Eu am sperat ca se va ajunge pana la Poarta 2 si va intoarce exact cum intorcea linia 5 ca apoi sa continue traseul liniei 43. Si atunci da, se putea lua conexiunea pentru urmatoarea statie Poarta 1.
Sa vedem ce va fi si cat va tine, ei zic ca este cu caracter experimental.

Update Decembrie 2014:
Da, o fi gratuit de la Poarta 2 la Poarta 1, mai ales daca vine un 44 care nu opreste in statie, fiindca asa ajungi sa mergi pe jos. 
Si apoi vine un 51 si desi stai in alveola pe care tu, pasager navetist, o stiai ca fiind statia pentru autobuzele care coboara la Poarta 1 si totusi autobuzul decide sa opreasca in statia pentru autobuzele care intorc in acea statie. 
Si era o vreme numai buna sa te plimbi: ploaie si noroi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu