Translate

marți, 25 februarie 2014

Shopping Tourism in Tuscany

Da, e si asta o forma de turism si sunt convinsa ca isi are adeptii ei. Adepte mai degraba :)
Eu tocmai ce am experimentat-o zilele acestea la Florenta. Februarie este o perioada buna de cumparaturi pentru ca incep reducerile de dupa iarna. Si vorbim de reduceri de pana la 70% si vorbim de Italia si branduri de renume.
Chiar si in plimbarea prin oras am descoperit multe magazine cu reduceri atragatoare, dar aveam temele facute si lista de outleturi din imprejurimi asa ca ne-am pastrat cat mai mult pana la vizita la outlet.
Dar de fapt am realizat ca nu am venit pregatite, nu stiam cu ce se mananca o astfel de activitate cu adevarat. Nu ne-am alocat suficient timp, nu am avut bagajele potrivite, iar eu clar inca nu impachetez la maxiumul de capacitate oferit de un bagaj. Plus ca am avut bagaj de mana si daca plecati cu astfel de ganduri nu va fi suficient.

Perioada de iarna mai este buna si prin faptul ca se considera extrasezon din punct de vedere turistic si veti gasi preturi foarte bune la zboruri si cazari si orasele destul de relaxate in privinta numarului de turisti. Sfatul meu este sa alocati o zi si oraselor fiindca au ce sa va ofere indiferent de anotimp. Iar iarna in Italia este mult mai blanda comparativ cu iarna de la noi, am avut temperaturi cu media de 10 grade cu plus.

Noi am fost la Barberino Outlet aflat la 30 de km distanta de Florenta si cam aproximativ jumatate de ora cu masina. Fusese alegerea noastra principala si inainte de plecare dar ne-a confirmat si o angajata de la hotel, romanca. De aceea vin cu sfatul de a cere si la receptie/hotel recomandari, sunt cei mai in masura sa va ajute/indrume.



Exista cursa directa de autobuz cu ore fixe, care pleaca de peste drum de gara Santa Maria Novella, iar biletele se iau direct de la sofer.

din fata Tabacheriei veti lua autobuzul
gara Santa Maria Novella trebuie sa o vedeti in dreapta si peste strada

spatele bisericii Santa Maria Novella trebuie sa il vedeti in stanga si peste strada

 Pretul este de 15 euro dus-intors, plecarea este la 10 si la 14.30, iar retur la 13.30 si la 18. 
Noi nu am stiut ce inseamna cu adevarat un astfel de tur asa ca am stabilit ca plecam inapoi in oras la cursa de 13.30, dar adevarul este ca daca vii antrenata/pregatita pentru asa ceva ideal ar fi sa stai pana la inchidere, fiindca la noi a fost cursa contra cronometru. Si oricum am avut inspiratia sa stabilim inca de la inceput ca e fiecare pe cont propriu si ne vedem in statie cu 10 minute inainte de plecarea autobuzului.
Eu planuiam sa fac un tur mai intai de acomodare si sa-mi fac o idee si abia apoi sa incep sa cumpar, dar cand am vazut ca e deja 12 am decis sa si cumpar ce imi place si sa merg mai departe. Iar selectia de magazine in care am intrat am facut-o la sange (in general prima impresie pe care mi-o lasau vitrina sau intrarea, fiindca erau branduri care mie imi erau complet necunoscute, asa ca numele nu a fost un criteriu neaparat), dar cine stie ce alte lucruri interesante am ratat totusi.
Avantajul este ca poti merge si cu un buget de 100 de euro si sa nu te intorci cu mana goala. Ma dau exemplu: am cheltuit 120 euro si am luat asa: 2 rochii, un tricou, 3 portofele, o pereche tenisi. Plus inca o rochie si o fusta luate din oras, fiindca si acolo erau oferte interesante.

Sfaturi pe scurt:
- faceti-va temele cat de cat de acasa ca la orice obiectiv, locatie, distanta fata de oras, mijloace de transport, orar si pret bilete (autobuz/tren), magazine si perioade de reduceri
- incaltari  usor de scos si pus la loc
- haine la fel de usor de scos pentru probat
- bagaj de cala  daca sunteti cu avionul veniti in zona, daca sunteti cu masina, volumul masinii va este limita :)
- bani cash si/sau card, la un singur magazin mi-au zis ca au probleme la POS pentru cardurile American Express
- odata ajunse acolo sau chiar dinainte stabiliti daca mergeti impreuna prin magazine sau pe cont propriu si ideal ar fi sa fie un grup mic si cu interese similare. De aceea, aceasta escapada a noastra a fost doar intre fete (un martisor in avans din partea baietilor).
In rest buna dispozitie, timp suficient si placerea de a cauta magazin cu magazin.
cam ce pot face 4 fete in 3 ore in locul potrivit

Eu mi-am gasit lista destul de completa pe discovertuscany.com care are momente cand nu merge. Asa ca va fac mai jos o lista de outleturi si branduri individuale cu outleturi dedicate. 
Scrisul roz  este link care va duce direct la paginile lor.

Ouleturi generale:

Barberino - aveti detaliile mai sus si in general gasiti pliante si la hoteluri in Florenta, cel putin al nostru avea.
Adresa: Via Meucci snc; 50031 Barberino di Mugello (FI)
Program : 10.00 - 20.00. Sambata & Duminica: 10.00 - 21.00. 
Transport: autobuz peste drum de gara.
P.S. - Parndorf (Austria) face parte din acelasi lant ;)

Adresa: Via Enzo Ferrari 5 – 52045, Le Farniole, Foiano della Chiana, Arezzo, Tuscany, Italy
Program : in fiecare zi 10.00 - 20.00
Transport autobuz: din Arezzo in lateralul statiei de tren, terminal LFI, cursa dedicata la fel ca la Barberino. Dar asta inseamna ca trebuie sa vedeti variante de drum Florenta - Arezzo. Vedeti autobuzele ATAF, sunt alb cu putin visiniu si biletele se pot lua de la tabacherii, iar cei care vand de obicei stiu si daca deserveste localitatea respectiva.

Aici da, nu e chiar pentru oricine, adica brandurile de aici chiar si reduse si tot vor avea 3 cifre. Sau cum zice in articolul mentionat mai sus :"nota pentru muritori" :)
Adresa:Via Europa 8, 50066 Leccio Reggello (FI) - Toscana - Italia
Program: 10.00 - 19.00. In cele 3 luni de vara, iunie, iulie, august, prelungesc programul pana la 20.00.
Transport: ofera si ei curse directe din Florenta. Iar la aprox 4 km distanta sunt celelate outleturi pentru branduri, am inteles ca exista taxiuri care deservesc special distanta respectiva.
 
Adresa: Ruota al Mandò - Reggello (Florence). 
Program: 10.00 - 19.00 in fiecare zi. 
Foarte aproape de The Mall, Prada si Dolce & Gabbana.


Outleturi pentru branduri

Prada Oulet - The Space (Lo Spacio)
Adresa: Levanella s.s. 69 - Montevarchi (Arezzo)
Program: 10.30 - 19.30.
Aici au o limita de 100 de vizitatori periodici, se intra pe rand, deci va trebui sa luati bilet de ordin si probabil sa si asteptati un timp. Dar asta probabil face experienta mai exclusivista si tratamentul mai special, iar pentru asteptare exista o cafenea alaturi.

Dolce & Gabbana
Adresa: Santa Maria Maddalena Pian dell'Isola, Incisa in Val D'Arno (Florence). Pont: La doar 4 km de The Mall.
 
Fendi & Gucci
Adresa: Via Europa 8, Leccio - Reggello (Florence)
Program: 10.30 - 19.30.

Roberto Cavalli
Adresa:via Volturno 3, Sesto Fiorentino - Osmannoro (Florence)
Program: 10.00 - 19.00.
Transport: Autobuzele ATAF 29 si 30 merg pana aici. Nr. 29 ajunge cel mai aproape.

Cafe Noir
La plecarea spre Pisa am vazut in drum si outlet Cafe Noir in San Miniato, dar mai exista unul si destul de aproape de outletul Barberino, vazut si el din autocar. Asta in caz ca aveti timp sa dati o fuga si pana acolo, chiar si pe jos fiindca e foarte aproape, iar cu masina proprie cu atat mai mult puteti opri.

Am mai citit si de acest Zini cu localizarea in Borgo San Lorenzo, Via Marconi Guglielmo 39 - 50032 care ar promova noi artisti. Nu stiu cat e de outlet totusi.

Si daca dati o cautare pe "outlet shopping milan" si outlet shopping naples" mai gasiti multe alte locuri numai bune de cumparaturi si de programat o vizita in Italia. Din start, acelasi McArthurGlen de care apartin si Barberino si Parndorf am vazut ca mai are si langa Milano, Napoli, Roma si Venetia.

2 comentarii: