Translate

joi, 20 februarie 2014

Aikido merita

Vreti sa invatati sa cadeti fara sa va loviti grav? Stiti ca avem tendinta de a ne sprijini in mana sau in cot atunci cand cadem si de aici apar entorse, luxatii, fracturi. Si se poate si altfel. Ganditi-va la betivi, care nu se impotrivesc caderii ci doar se scurg si apoi se aduna de pe jos fara rani grave.
Vreti sa invatati sa va mentineti echilibrul mai usor? V-ar ajuta de exemplu in zlele cu multa gheata pe jos cum au fost cele din iarna.
Vreti sa invatati tehnici simple de autoaparare? (mai ales fetele)

Suna a reclama de teleshopping dar de data asta sa stiti ca raspunsul este ca puteti face toate cele de mai sus prin aikido. Dati-i o sansa. 
Fata de alte arte martiale este mult mai pasnic, merge foarte mult pe echilibru, interior si exterior, si pe energie pasiva, folosind de fapt energia adversarului. Este mai mult o arta defensiva decat ofensiva.
Diferenta fata de alte arte martiale sau alte tehnici este ca acolo este vorba de atac direct si este vorba de linii drepte. Aici se folosesc linii mult mai fluide, e aproape un dans cu partenerul "agresor". 
Si asta va suna ca argument in special pentru fete, care cam fug de sporturi de contact. Da, acesta este un sport care poate fi practicat si de fete. Si mai ales le poate fi util. Ganditi-va ca veti fi mai linistite stiind ca in caz ca sunteti agresate va puteti totusi apara si singure.
Sansele de a pleca cu vanatai sunt reduse spre deloc, sau mai degraba sa vi le provati singure in timpul exercitiilor. Dar sa fim serioase, suportam pantofi cu toc incomozi pana face basici, suportam genti pe umar pana ne indoim linia coloanei, hai sa suportam un mic disconfort si pentru binele nostru pe termen lung.
 Si un alt argument pentru fete: unele miscari mi-au adus aminte de pasi de salsa si de exercitii de yoga sau pilates.  
Si imi voi permite si un sfat pentru fetele care vor incerca aikido: la orele de curs alegeti-va un partener de exercitii barbat, pentru ca fetele au tendinta de a se menaja reciproc si aici aveti nevoie de energia partenerului care sa opuna rezistenta. Daca ne scuzam si ne menajam reciproc nu vom invata cu adevarat aikido. Iar daca veti fi in situatia de a fi agresate respectivul nu va fi delicat cu voi in actiuni.

Chiar: Propunere pentru Sensei Iulian: ati putea sa organizati pe viitor cursuri de autoaparare inspirate din tehnicile Aikido, chiar daca nu avem poate cel mai violent oras, nu suntem feriti de astfel de incidente si ar prinde bine, zic eu. 
 
Vin cu aceste concluzii la finalul seriei introductive organizata de Aikido Constanta . Dar ei vor incepe o noua serie in 24 februarie. Si vor avea si un sediu, modern si dedicat pe strada Bucuresti. Si vorbim de 10 sedinte in care puteti sa va faceti o idee, sa vedeti succint tehnicile si chiar puteti asista si la orele de avansati sau la orele cu arme.

S-ar putea sa va placa. Si sa vreti sa continuati. Incercati?

7 comentarii:

  1. In mare parte subscriu la cele aratate mai sus, cu urmatoarele amendamente:
    - nu pot intelege atitudinea ”feminista” promovata/adoptata de doamnele si domnisoarele care vor sa demonstreze ca sunt ”mai egale” decat barbatii; superioritatea unuia ori celuilalt dintre sexe este o ineptie, stimabilelor!
    - in ”cat-fight” partenerele au tendinta sa se menajeze reciproc doar daca se cred in pericol de a-si rupe propriile unghii (false), ori de a le curge rimmel-ul; altminteri nu vor exista nici un fel de menajamente intre partenere, deoarece, spre deosebire de barbati, care isi consuma agresivitatea foarte repede, intr-o femeie ura si agresivitatea poate mocni si o viata intreaga fara sa se stinga de tot; fetelor, daca vreti sa invatati ceva, lucrati cu O partenera, deoarece UN partener intotdeauna va fi curtenitor si va va menaja!
    - pentru oricine care vrea sa invete sa devina un luptator eficient intr-un timp scurt, aikido este CONTRAINDICAT; pentru ei au fost inventate armele si deasemenea si ... puscariile!
    Opinia mea personala este ca asa cum ”berea se bea pentru gust” (dupa cum spune o reclama stupida, dar de larga notorietate), aikido se practica pentru ... aikido! Practicati si poate veti intelege!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt nu subscrieti la nimic din ceea ce am scris si sunteti chiar rautacios (presupun ca vorbesc cu un barbat, fiindca acest comentariu vine sub protectia anonimatului).
      Dar macar ii indemnati sa practice totusi aikido, asa ca va voi lasa comentariul.
      Da, este de gustibus, exact cum ati spus, dar si eu mi-am exprimat parerea dupa cele 10 ore de antrenament introductiv si astea mi-au fost concluziile personale.
      Nu este vorba de purtatoare de unghii false aici, ma indoiesc ca vom vedea la astfel de cursuri pitzi la care incercati sa faceti referire. Vorbim de fete si femei normale si experienta mea de lucru la antrenamente cu alte partenere a fost mai slaba fata de lucrul cu parteneri barbati. Am invatat miscarile si mi-am inteles greselile mult mai bine lucrand cu un barbat.

      Ștergere
    2. Va sunt recunoscator pentru comentariul comentariului.
      Va admir atitudinea omniscienta: este clar ca ca stiti mult mai bine decat mine ceea ce gandesc si ceea ce am vrut sa exprim.
      Apreciez de asemenea eleganta exprimarii: v-ati abtinut sa scrieti ”porc sovin” si v-ati limitat a scrie ”rautacios”.
      Iar atunci cand spuneti ”pitzi”, aratati cu degetul; iar cand cineva arata cu degetul, un deget este indreptat inainte, iar alte trei spre cel care arata.
      Ati observat ca intotdeauna intr-o adunare oamenii vorbesc despre ”noi, astia buni, destepti si frumosi...”, in antiteza cu „ei” sau cu ”aia” , care necesarmente sunt opusul? Evident, vorbitorul se autoinclude in prima categorie...
      Probabil ca asta ai vrut sa spuneti cu ”vorbim de(spre) fete si femei normale...”, categorie in care evident va autoincludeti...
      Ati practicat aikido 10 ore. Felicitari! Incercati inca 10 si inca 10 si tot asa ... inca vreo 10 ani! Poate aveti sansa sa va ciocniti de unul ... Satori ii zice ... daca nu, pierderea dvs.
      Succesuri!

      Ștergere
    3. Nu, nu stiu ce ganditi si am interpretat doar ceea ce ati exprimat, in limitele gandirii mele.
      Dar eu simt aceste comentarii ale dvs superioare si misogine. Si nu, in vocabularul meu nu exista termenul "porc sovin".
      Nu am unghii false si nici rimel nu folosesc, le consider pierdere de timp si bani.
      Eu nu servesc foarte multe adunari, pentru ca mi-e bine in lumea mea. Sunt mediocru de desteapta si suficient de frumoasa, buna cu siguranta nu, deci cam greu cu incadratul in categorii.
      Dupa fiecare alineat de incheiere al dvs banuiesc ca practicati aikido iar eu credeam ca practicantii de aikido devin tot mai pasnici cu cat aprofundeaza tehnica, dvs cred ca sunteti intr-o pasa foarte proasta azi si acest Satori nu va este aproape azi. Da, m-am dus sa-l caut pe Wiki, ignoranta mea era desarvasita cu privire la el.

      Ștergere
    4. Sper sincer sa il gasesti si in alta parte decat pe wiki. Poti incepe prin a renunta la a mai face judecati de valoare cu privire la altii; adica, nu mai pune etichete, nu mai arata cu degetul, fii sincera in primul rand cu tine (eufemismele sunt una dintre formele ipocriziei).
      Comentariile mele ar trebui sa te bucure: inseamna ca macar cineva a citit ce ai scris.
      Daca insa te-ai simtit ofensata, jignita, ori alte alea, atunci in mod sigur ai nevoie de o cura de serioasa de aikido, ori zazen, ori ceva cu efect asemnanator.
      Succesuri in continuare!

      Ștergere
    5. Ma bucura ca sunt citita. Si nu sunteti singurul care ati citit acest articol azi.
      Si ma bucura si criticile din care am ce invata, dar pana la acest ultim comentariu al dvs nu am simtit ca mi se da o lectie ci ca mi se vorbeste de sus. Nu ma consider jignita, ofensata, etc doar luata peste picior. Chiar si acel "succesuri" din incheierea ultimelor 2 comentarii il consider zeflemitor.
      Sau poate lectia pe care incercati sa mi-o oferiti este prea profunda pentru mine si atunci stricati orzul pe gaste (dar apreciez intentia).
      Eu consider ca am putea incheia discutia aici si sa lasam sa-si traga fiecare propriile concluzii.

      Ștergere
  2. Diana, uneori cei ce știu că știu prea mult, se revarsă inevitabil, și oricât de bun și prețios este un ceai verde de calitate, revărsându-se din ceașcă îți pătează totuși fața de masă.
    Sper să nu pui la suflet faptul că maturizarea unora (în Aikido, poate) le răpește posibilitatea de a se bucura de ”micile” impresii ale unui începător, pentru care, asemenea unui copil care învață să meargă, orice pas făcut este de-a dreptul prețios, în vreme ce pentru ”omul mare” un pas nu mai înseamnă nimic pe lângă grijile sale de adult.
    Mult spor la ”aikidocit”!

    RăspundețiȘtergere