Translate

vineri, 19 aprilie 2013

Ce-am mancat la Roma

Continuam seria articolelor despre Roma, care mai cuprind:
- Transport la Roma 
Cazare la Roma 
Roma la pas partea I 
Roma la pas partea II 
- Roma tur gratuit
- Roma alte sfaturi
 
Micul dejun de la hotel fiind continental, era foarte satios si ne tinea pana spre 1-2 dupa-masa. 

Pentru pranz si cina aveti 2 optiuni: fie mancati sandviciuri (panini) sau pizza, fie apelati la un local. Daca apelati la ultima varianta puteti sa alegeti localuri care au afisate meniul zilei (meniu turistico). In general acestea se invart intre 11-15 euro si includ primul fel (bruschete sau diverse paste – lasagna, gnochi, canelloni, carbonara) si fel principal, de obicei carne cu legume alaturi in diverse combinatii. Meniul normal oferit de localuri inseamna felul 1 (aperitiv/antipasto – intre 5-15 euro), fel 2 (principal – intre 10-20 euro) si ce mai vreti pe langa, apa, cafea, desert, astfel ca o masa de 2 persoane se duce destul de mult. 

Citisem ca nota de plata de obicei are servizio inclus (bacsis), nu am gasit decat intr-o locatie, in rest regula e cea universala 5-10%. 

Panini – sandviciuri
Bibite - sucuri 

Ziua 1 – am sosit pe la 7 seara, am cautat sa mancam de seara si ne-am impiedicat destul de aproape de hotel fiindca vazusem meniu turistic la 13 euro. Lasagna era 2 fire, nu m-a dat pe spate (probabil unde la ei este sub forma de aperitiv si noi o vedem ca fel de sine statator.), felul doi pui la gratar cu cartofi.
Mai aveau si meniu kebab la 10 euro. In general meniul include cafeaua la final si uneori apa. 

Ziua 2 – am avut pranz consistent, rataciti pe stradutele de pe langa Via Cardinale, am gasit meniuri intre 11 si 14 euro, eu am ales un meniu cu supa de legume, care arata cam ca o tocana de-a noastra, dar foarte gustoasa. Felul 2 cred ca era cu ceva carne la conserva fiindca era dubioasa la aspect, dar buna la gust. In schimb de acolo mi-am luat ciocolata made in Italy, excelenta. 
A fost atat de consistent pranzul incat de cina ne-am oprit la un bar in piata Barberini (Pepy's) cu sandviciuri foarte aspectuoase si bune, la preturi intre 2 si 3 euro si ne-a fost de ajuns.


Ziua 3 – Pranzul a fost la un barulet in drum spre piramida Cestia, sandviciuri bune, tot intre 2 si 3 euro bucata iar cafeaua expreso 0.90 centi. Am incercat sa respectam orele lor de pranz 13-15, fiindca dupa ora 15 risti sa gasesti standurile goale. 

La cina am incercat sa mancam la localuri pe stradutele dintre Panteon si Fontana di Trevi si desi aveau meniurile afisate pe tablii de fapt nu le mai ofereau fiindca asteptau clientii mai dispusi sa incerce toata bucataria italiana fara sa se ingrjoreze de nota de plata. Pana la urma am vazut un steak house care avea meniuri afisate si chiar le serveau. Localul in sine arata desuet, anii 80, lambriuri de plastic/plexiglas negru, usi capitonate cu alb, lumini fluoresecente, lustrele in forma de lampi si cu abajururi cu franjuri si margele, la baie tot plastic negru dar si cu niste dungi aurii, plus o oglinda mare in lateral, ca poate vreau sa ma admir, iar chiuveta nu avea manere ci doar o pedala la picior.
Trecand peste asta, mancarea a fost chiar buna si servirea rapida. Aici a fost singurul local unde servizio (bacsisul) era inclus in nota de plata. Aici am servit bruschete, canelloni, carbonara si gnochi la aperitive si toate au fost foarte bune. 

Ce am observat la modul general – foarte multi indieni ospatari in localuri. Si multi romani ospatari, dar evita sa vorbeasca romaneste cu turistii. Nu ne-am agitat in italiana, engleza a fost ok cam peste tot.

Ziua 4 – am luat doar un pranz tarziu spre ora 3 inainte de a pleca spre aeroport si ochisem o pizzerie chiar langa hotel, asa ca am zis sa-i dam o sansa. Acum regretam ca nu i-am dat o sansa din prima zi, pizza a fost excelenta, iar dulciurile cu ricotta dementiale. Am mancat 2 persoane cu 14 euro. Pizzeria lor arata gen fast food-urile nostre, ei fac pizza la tavi imense, clientul vine si-si alege sortimentul si dimensiunea feliei, pe care nea pizzarul a taiat-o cu foarfeca in fata noastra, a incalzit-o la cuptor si ne-a servit-o pe tavita de lemn. 


PLus inghetata cat cuprinde, ce conta ca era februarie, ca veneam de la -11 grade din Romania, acolo am avut parte de temperaturi blande, pe zi am prins si o maxima de 17.


Si sa nu uit de cafeaua bauta langa Panteon, dupa turul gratuit care va fi detaliat in articol separat. Cafeneaua ne-a fost recomandat de ghida turului gratuit, cu mentiunea ca este vechi de pe la 1800, de acolo iai isu si italienii cafea pentru acasa si acolo poti servi o cafea tipic italiana, adica in picioare si sa coste sub 1 euro.
Pot spune ca mirosurile de acolo erau dementiale, abia acolo am facut diferenta intre aroma unui expresso si taria unei cafele.






In albumul Facebook puteti vedea o selectie a locurilor vizitate - Album Roma 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu