Translate

luni, 22 aprilie 2013

Roma 2012 - tur gratuit

Am mai scris despre Roma dupa cum urmeaza:
- ce-am mancat la Roma 
- transport la Roma 
- cazare la Roma 
- Roma la pas partea I 
- Roma la pas partea II 
- Roma alte sfaturi 

La ora 5 ne-am prezentat in Piata Spaniei la Treptele Spaniole (superbe) pentru turul gratuit de care stiam de pe netRome Free tour

 Stiam de ei de anul trecut fiindca l-am facut si pe cel din Sofia. Il recomand din tot sufletul, ghizii sunt voluntari locuitori ai acelor orase, care-si iubesc si cunosc orasul si vor sa-l prezinte si altora. Veti vizita locuri mai putin cunoscute si veti afla povesti deosebite. Am reusit sa va intocmesc o lista FREE TOURS AROUND DE WORLD . Cine stie ca va fi utila ;)

O sa incerc sa mai detaliez din povestile aflate aici. 

Locatii facute cu turul gratuit: Trepte Spaniole, Biserica statui Bernini, Biserica cu dom fals, apeducte romane, galeriile Alberto Sordi, Panteon, cafenea, Fontana di Trevi. Se pleaca dintr-un loc cunoscut si incheierea este tot intr-un loc arhicunoscut (din ce am observat, asta e regula generala la tururi). Restul locatiilor de obicei sunt secundare, dar cu povesti frumoase in spate. 

Piata Spaniei – i se zice asa deoarece toata zona adiacenta a fost locuita de negutatori spanioli, devenind un mini cartier al lor, Spania are ambasada acolo. 


Treptele Spaniole se pare ca sunt o splendoare in luna mai cand sunt pline de azalee. Dupa spusele ghidei, se pare ca aceste trepte ar detine recordul de a fi cele mai largi (din lume sau Europa, am uitat)
Barca din piata are o poveste in spate: in urma unei inundatii cumplite undeva la 1500 o barca a ramas in mijlocul orasului atunci cand s-au retras apele. Este inca una din operele lui Bernini. 

Statuia Fecioarei Maria din Piata Spaniei este protectoarea pompierilor, aici o data pe an pompierii vin acolo in luna septembrie si depun coroane, dar nu la baza, ci ridicate cu macaraua si puse pe bratul statuii. 

In spatele ei, din cate retin eu, se afla o biserica; acolo veti gasi doua statui originale ingeri ale lui Bernini, iar in spatele bisericii este o manastire inca functionala cu o gradina interioara superba (biserica se cheama Sant'Andrea delle Fratte - informatii despre cele 2 statui aici, la finalul articolului - statui Bernini




De acolo ne-a plimbat de ne-a ametit pe strazi, avea si pasul foarte vioi ghida si ne-am oprit la o biserica a iezuitilor, asta am retinut, care are ca particularitate pictura interioara. Biserica de fapt nu are dom, astfel ca un pictor (Andrea cumva) este un precursor al picturii 3D, fiindca de jos in sus iluzia este perfecta, dar si lateralele "navei" ofereau aceeasi senzatie de 3D. Cred ca este vorba de aceasta biserica - Biserica Iezuita cu dom fals
Motivele ptr care nu exista dom la aceasta biserica ar fi 2, ambele la fel de valabile pana la urma: 1 – se cam saturasera cetatenii sa tot cotizeze la inca o biserica astfel ca n-au mai fost bani si de dom, 2 – domul ar fi insemnat inaltime suplimentara si implicit umbra peste casele celor din apropiere.
Mi-a placut ca aici poti intra in biserici si seara tarziu si le gasesti deschise. Ne-a amuzat felul in care insista ghida sa ne demonstreze efectul tavanului fals si ne cerea o moneda de 50 eurocenti. Chiar ne intrebam cum ne va demonstra asta cu o moneda. De fapt, moneda era un fel de donatie care i-a permis sa aprinda lumina in biserica (bagai moneda si puteai apasa butonul ca sa aprinzi lumina). 






Apoi ne-a fatait iar pe stradute, ne-am oprit la o fantana (una din multele) de unde ne-am si luat apa si apoi ne-a aratat unde este apeductul de pe vremea romanilor. 

Tot ca un sfat, daca puteti incercati sa va plimbati cat mai mult in aceste piete (Bernini - Spania – Colona - Navona), fiindca dati din una in alta si o sa admirati mult mai multe fantani, nu doar clasica Trevi, toate sunt frumoase si atent scoase in evidenta. 

Ne-a mai facut o oprire la Galeriile Alberto Sordi (regizor italian) care sunt construite pe zidurile unui fost palat. Au facut o imbinare armonioasa si merita 5 minute in plimbarile voastre. 



Am plecat mai departe si am ajuns la Pantheon, templul pagan transformat in biserica, lucru care i-a asigurat existenta pe termen lung, astfel ca putem sa il mai vedem si acum. Ce este deosebit la el este domul, pare neterminat cu gaura pe mijloc dar se pare ca asa l-a vrut autorul, unic in lume, se pare ca au incercat in timp sa-l reproduca si nu au reusit. Da, ploua in interior, dar exista 4 gaurici mici si un sistem subteran care absoarbe toata apa. Impresionant. 



Chiar langa Pantheon este o cafenea – Tazza D'oro-La Casa del Caffe' – care vinde si cafea pentru acasa, la care servesti expreso in stilul clasic la bar, dar am bagat-o in seama la recomandarea ghidei asa ca i-am dat o sansa. A zis ca adevarata cafea italiana nu trebuie sa coste 2 euro, ci 90 eurocenti atat cat era si aici la bar. Pentru prima data, pot zice ca am facut diferenta intre taria cafelei si taria aromei. O recomand si o s-o mai vizitez. 


Iar incheierea turului s-a facut la Fontana di Trevi, unde am aflat ca numele vine de la "tre via" = 3 drumuri (fantana se afla la intersectia a 3 drumuri). 

La sfarsitul turului am vrut sa vedem cat de departe suntem de cazare, fiindca ar fi trebuit sa ne cautam un miijloc de transport in comun, dar cautand pe GPS la aplicatiile telefoanelor mobile am descoperit cu surprindere ca suntem la mai putin de o mila de cazare. Atunci ne-am dat seama cat de compacta este de fapt zona istorica (exceptie Vaticanul sau Galeriile Borghese). 

In albumul Facebook puteti vedea o selectie a locurilor vizitate - Album Roma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu