Translate

joi, 25 iulie 2013

Cazare Budapesta - cu bune si cu rele

Nu pot sa zic ca a fost o cazare rea, dar a avut niste mici lipsuri. Cazarea s-a numit City Hotel Tarashaz. Nu voi da link catre ei, nu vreau sa le fac trafic.

Plusuri:
- locatie buna, aproape de Andrassi Blvd, statie de hop on-hop off aproape, Opera si Piata Eroilor foarte aproape.
- zona foarte linistita, mai ales cele cu  fereastra la curtea interioara, cele de la strada erau totusi ceva mai animate.
- camere mari, pe stil apartamente/garsoniera, cu o chicineta complet utilata.

curtea interioara

Minusuri:
- scriau ca daca vrem prosoapele schimbate sa le lasam pe podea; le-am lasat, alaturi de pilotele inutile; am gasit si pilotele si prosoapele (aceleasi) doar frumos impaturite...tot pe podea.
- patul nici macar nu era scuturat, imi gaseam firele de par tot pe perna, doar aseza cuvertura frumos peste.Mai bine zis , sper sa fi fost parul meu, ca era cam negru firul de par :))
- engleza personalului era minimalista, un singur receptioner a rezolvat problema diferentelor culturale apeland la google translate;
- parcarea pe care o asigurau ei se facea in subteran cu lift pentru masini; lift care s-a stricat dupa ce am coborat masina, doar ca noi am avut o problema la masina si trebuia sa vina masina de tractare, deci nu s-a putut ridica masina in timp util.
Ca sa fac ca o poveste sa intelegeti: am ajuns sambata seara, am descoperit ca avem o problema cu masina, dar am parcat-o in subteran in ideea ca a doua zi era duminica deci oricum nu aveam service disponibil. Luni dimineata am sunat la firma din Romania care s-a ocupat prompt sa ia legatura cu omologii din Budapesta, care la fel de prompt au anuntat ca trimit masina de tractat. Atunci am aflat ca este liftul stricat si ca se repara pe la 3 dupa masa. Deci prima zi micsorata la orele de plimbare. Noi stiam ca desteapta de receptionera ar fi sunat la masina de tractare care urma sa vina la 4. Si da-i si asteapta. Pe la 5 am sunat iar in Romania si i-am rugat sa ia legatura, au fost inca o data prompti si au revenit cu telefon in cateva minute ca sa ne anunte ca service-ul unguresc statea in stand by asteptand un telefon de la noi/receptie fiindca nu ii sunase nimeni. Au venit repede, a fost tractata masina, dar deja se facuse cam 6 seara, deci am mai fost la cina si o plimbare centrala si cam gata ziua de luni.
Ii banuim de o reparare atat de prompta a liftului doar fiindca eram noi cu masina defecta in subsol si i-am amenintat ca daca nu o putem repara din cauza lor in timp util si ni se prelungeste sederea vor fi obligati sa ne cazeze free of charge.
Marti s-a rezolvat masina, si acolo cu peripetii lingvistice, fiindca atunci cand cineva iti zice "car kaput" ti se cam inmoaie picioarele. De fapt era doar un filtru de schimbat. Dar a mai fost si aici alt interval de timp blocat. Seara cand a iesit din service masina fiindca miercuri urma sa plecam, am decis sa nu o mai ducem in subteran ca sa nu ne trezim iar blocati si am intrebat la receptie daca este ok sa o parcam in fata hotelului sau e mai bine in parcarea cu plata de alaturi. Donsoara cu o fusta minuscula de nu se putea apleca le-a zambit larg baietilor (pe toata perioada sejurului le zambea numai lor clar directionat) si le-a transmis ca daca nu este o linie galbena acolo inseamna ca se poate parca. Si atat. Fara sa mentioneze ca oricum undeva tot trebuia platita o taxa de parcare. Astfel ca dimineata ne-am trezit cu 2 amenzi: una pentru ziua de marti si una pentru ziua de miercuri. Din fericire sunt decenti in amenzi, era un echivalent la 10 euro fiecare, dar de 10 euro am fi platit parcarea pe 24 de ore la parcarea privata si pazita.
Cand am incercat sa o confruntam pe donsoara cu textile putine a tinut-o pe a ei cum ca ar fi zis ca trebuie platita taxa de parcare. Discutia s-a finalizat facand-o idioata pe respectiva. Erau deja 2 minciuni la activ, una cu sevice-ul si una cu plata parcarii stradale. Iar colegul ei a motivat ca nu e problema hotelului. Ba da, este,  fiindca eu sunt turista venita in orasul tau, cazata la hotelul la care esti angajat si iti cer niste informatii. Daca nu le stii specifica acest lucru, nu da raspunsuri incomplete ca apoi sa ridici din umeri.

Ca idee ca se poate si cu profesionalism, alaturi era un hotel de 5 stele, in acelasi sistem de apartamente, dar unde receptionera avea camasa frumos incheiata si fusta de lungime decenta si eleganta, fata de donsoara noastra care ziceai ca are ca a doua slujba filmari XXX, ca doar sunt celebri ungurii pentru aceasta industrie. La receptia celuilalt hotel am aflat si unde este oficiul postal unde se poate plati, si daca a fost inregistrata plata, si daca suntem in regula si nu ne trezim cu alte belele mai incolo. Deci se poate. Si astfel au mai fost niste timpi pierduti si miercuri la plecare.

Per total, da, uscaturi exista peste tot, engleza inca nu e limba de circulatie internationala pentru multi dintre ei, dar sunt si oameni care isi dau silinta sa fie utili turistilor. Iar Budapesta este un oras frumos, merita o vizita cel putin.

1. Eu ti-am zis ca nu prea faci nimic cu Engleza prin Budapesta. E drept ca in unele locuri mai vb ei cat de cat, dar in general noi am apelat la Maghiara, ne mai incercand Engleza, de fel. Tipa de la care am inchiriat apartamentul pe Vaci utca vorbea Engleza cat sa te intelegi...dar a preferat oricum Maghiara.
    Chiar vorbeam azi cu sotul ca nu stiu de ce turistii au impresia ca Engleza se vorbeste peste tot. Nu e asa: nu se vorbeste. Daca localnicii o fac, o fac din curtoazie, nu din obligatie. Aceeasi curtoazie pe care turistul trebuie sa o aibe sa stie sa zica in limba locala macar cateva cuvinte.
    Budapesta e un oras superb. In 2007 cand am fost prima data doar la un muzeu se vorbea Engleza. In 2013 s-a vorbit in ft multe locuri.

1. mai, nu am pretentia la oricine sa stie engleza conversationala, dar nici la muzee nu am avut "placerea" asta; jur ca aveau uneori un comportament la auzul limbii engleze de ziceai ca le-am propus ceva indecent.

si eu sunt fata draguta si stiu ca da bine sa stalcesti cateva cuvinte locale asa ca eram pregatita cu minimul de "buna ziua", "multumesc", etc

2. am observat la ei insa ca iti dau informatia pe jumate in ORICE limba si trebuie sa o scoti cu clestele de la ei. DAR dupa o groaza de drumuri in Ungaria deja stiu asta. Asa ca la fazele cu parcarea - noi de obicei mergem cu trenul dar am fost de doua ori cu masina in apropriere - am intrebat SPECIFIC daca e inclusa sau nu parcarea. Altfel nu iti zic...

3. pai de asta mi-e ciuda pe pitzi-receptionera noastra, fiindca am intrebat-o cu subiect si predicat si a spus ca putem parca.
      si tot de asta o apreciez si mai mult pe cealalta receptionera care ne-a luminat a doua zi, desi nu avea nicio obligatie fata de noi, mai ales sa sune ea la posta si unde s-a mai interesat daca s-a inregistrat plata amenzii si daca suntem in regula cu masina.

4. acum nah 5stele versus...altele.
      eu doar la low cost am stat , ba in camping, ba la pensiune si nu prea erau ei prieteni cu engleza. ba chiar la pensiune tipul cu care m-am chinuit eu pe engleza si apoi a dat-o al meu sot pe maghiara zici ca mancase lamai cand a tb sa vb cu mine iar.
      dar la low cost...nu ma asteptam la engleza...

5. pai si cazarea noastra se lauda cu 4 stele, de aia aveam pretentii :)))

exact : zici ca mancau lamai si alea necoapte si impotriva vointei lor, cam asta le era fata cand auzeau engleza.

6. apoi atunci, da, iti dau dreptate. la 4 stele NU e permis asa ceva. la low cost eu nu am cer marai. da nu la 4 stele. acolo vorbesti Engleza si te porti ca atare.

2. In Italia situatia e aceeasi, nu se vorbeste Engleza. Dar zau dc aud lumea ca se plange de asta? De ce? Ce are mai special Italia fata de Ungaria ca doar de Ungaria se plange lumea?

1. pentru ca e corespondenta de cuvinte mult mai mare si multe cuvinte ne sunt sinonime;

pentru ca italienii de care am avut eu parte au fost mult mai calzi si mai dispusi sa ne ajute; pana si bulgarii de care am avut parte se chinuiau sa ne ajute, chit ca un tataie era simpatic foc amestecand romana cu italiana si spaniola...si ma mai plecat si cu buzunarele pline de mere din curtea lui :))

2. Nu cred ca ai fost prin Roma :)) eu acolo doar la cazare si la terravision am vb Engleza. In rest, te lasau sa turui in engleza si raspundeau candid in italiana. Pana m-am enervat si am dat-o si eu pe Italiana ca tot aia era.
      In Foggia si Vieste ... doar Italiana. Ne-au auzit vorbind intre noi in Engleza si mi-a traznit un ranjet tampt "sorry, no English". Bine.
      Pe alta parte in Atena si Viena nu deschideam gura ca ma luau ei in Engleza!
      Da, Maghiara e o limba grea. Dar oamenii nu sunt mai calzi decat Italienii.

3. Adica sunt popor mai germanic asa...care par reci oricum :)) aia am vrut sa zic

4. pai am fost la Roma si acolo chiar am vorbit numai in engleza.

In Toscana mi-am adus brusc aminte de italiana din copilarie de la televizor :)) Dar aici vorbim de satuce mici, ma asteptam, in capitale si orase mari de obicei recunosc ca ma astept la ceva mai multa engleza.

3. faina asa :))
    foggia si vieste sunt mici...si da, mno, c'est la vie vorbesti Italiana. in Roma ...bine ca nu aveam pretentii de Engleza :)))