Translate

joi, 22 august 2013

Festivalul Antic Tomis editia a II-a

"Eu tin cu romanii! Eu tin cu dacii!"
Asta e prima amintire care imi vine in minte gandindu-ma la atmosfera simtita de mine de cate ori am ajuns la festival: incantarea copiilor, curiozitatea pentru istorie, pentru detalii, parinti relaxati si incantati la randul lor de curiozitatea din intrebarile copiilor.
A fost un festival excelent deopotriva pentru copii mari ca si pentru cei mici. am auzit comentarii in public spunand ca acum aduce foarte mult cu ce se intampla la Sighisoara.
Bine organizat, am primit pliante cu programul zilnic, impartite de cercetasii voluntari la spectacol. Unde mai pui ca programul acela chiar se respecta, nu ca programul celuilalt eveniment la care am participat in weekend.
Bine pozitionat, fiind mutat in Parcul Tabacariei, undeva dupa spatiul destinat copiilor, parc care oricum avea parte de familii la plimbare, ceea ce le-a asigurat o vizibilitate extraordinara. Dar si ca spatiu, a fost mult mai bine, au avut loc sa aseze mult mai aerisit toate taberele.
O multitudine de activitati, astfel incat intotdeauna gaseai ceva de facut in unul din colturile taberei.
Eu am ajuns in prima seara, vineri, cand am prins chiar luptele dintre daci si romani.
Apoi am stricat bunatate de sambata la herghelie Mangalia.
Iar duminica m-am relaxat cu o noua vizita la festival bucurandu-ma de bucuria copiilor la atelierele tematice: tesut, ceramica, dansuri cu nimfele, mici incercari de lupta cu scuturi si sabii pentru dimensiunile lor.
Si putand fotografia cat mai multe detalii care indicau traiul pe atunci al dacilor, romanilor, scitilor si getilor. Da, au fost asa de multe triburi si legiuni. Se poate spune ca a devenit un festival international deja. Au avut organizatii venite din Ungaria, Polonia si Bulgaria.
Fata de anul trecut acest festival a crescut precum Fat-Frumos, chiar astept cu incantare sa vad cum se vor dezvolta anul viitor.
Aveti aici albumele:
- ziua III - ateliere tematice
Si foarte mica selectie mai jos:


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu