Translate

marți, 2 septembrie 2014

Cum sa-ti alungi clientii in 3 pasi

Simplu. On-line chiar.
Sa detaliez: am vrut sa fac o rezervare de transport Bucuresti - Sofia pentru soacra mea. Stiam ca mai demult gasisem detalii pe autogari.ro. Nu mai exista acolo asa ca dau cautare pe google si gasesc un site dedicat cu unica posibilitate de comanda pe online.

Ca sa nu se piarda informatia pana in josul paginii: NU aveti nevoie de firma de mai jos, exista o alta optiune la fel de decenta si chiar zilnica oferita de Etap Plus Grup, cu plecari din Autogara Filaret (multumesc pentru informatie Klever Travel). Plecari sunt zilnice, de la ora 16. Pretul este 115 lei si biletele se pot achizitiona direct de la casa de bilete. Programul casei de bilete este 8 - 16.
Si optiunea 2: tren, plecari zilnice 12.55 & 23.55, pret 29 Euro, aprox. 127 Ron (multumesc de informatie Trans-Ferro).
 Frumos, decent, civilizat. Fata de ce va urma mai jos.
Revenim: Ma pornesc la rezervare  fiindca eu doar pe ei ii gasisem (aceasta firma este din Romania, cei de mai sus sunt din Bulgaria).
Doar ca eu dadusem cautare pe google "transport autocar bucuresti sofia" si am intrat direct pe aceasta pagina. Este vorba de firma Christian Transfers - Christian Ideal Development Srl cu site transportautocar.eu. ASA NU!!! NICIODATA!!!!

Mentiune totusi importanta: Omul/ firma nu e tepar/a,  face ceea ce promite dar face doar daca reusesti sa dovedesti ca vrei cu adevarat sa mergi cu ei. Si credeti-ma, e foarte greu sa duci la final o comanda online la aceasta companie. Fiindca ei nu accepta comanda telefonica, nu accepta rezervare prin e-mail si nici plata de bilet direct la autocar.

GRESEALA 1 - Aceasta pagina pe care am  fost trimisa direct nu mentioneaza absolut nicaieri zilele in care le pleaca cursele. Pentru asta ar fi trebuit sa ma duc la sectiunea de orar.  Si de ce sa mai fi mers la orar cand aveam deja optiune de rezervare in stanga? Asa cum sunt mentionate la orar, asa trebuiau mentionate si aici in susul paginii. Era vorba de un rand.
Ma apuc sa selectez datele la care vreau rezervare si aleg fix sambata, zi in care aceasta firma nu opereaza curse, dar era zi pe care totusi calendarul mi-o oferea la rezervare. Dar eu nu stiam, fiindca aici nu-mi erau mentionate cele 4 zile in care se fac aceste curse.

NU M-A ANUNTAT NIMENI SI NIMIC PE SITE ca nu pot rezerva acea zi si m-a lasat sa merg mai departe la completat datele personale. De ce?

GRESEALA  2 - Unde apare prima problema pentru care a trebuit sa sun prima data: imi cerea sa trec numar de zbor, iar eu nu aveam asa ceva. Si sun si mi se raspunde din varful buzelor ca aia e pentru cei care vor sa fie ridicati de la aeroport. Eu am inteles asta, doar ca aia cu zborul ar trebui sa fie optional mentionata cel mult inainte de a da pasul urmator, nu obligatoriu fara a-mi mentiona in clar optiunea de a pune un minus. Pentru ca eu nu vroiam nici ridicare de la o adresa, calatorul urma sa se prezinte la statia generala de plecare a autocarului.


Ulterior a venit o confirmare intermediara pe mail in care ma anunta ca sambata nu se opereaza curse. Mail pe care eu nu-l aveam deschis si astfel ca nu l-am vazut imediat. Pentru ca totusi,  pe mine site-ul ma lasa in continuare sa completez datele de plata la comanda. De ce?

GRESEALA 3 - Ajungand la plata ma lovesc de singurele 2 optiuni care erau ambele de plata on line. Il sun iar pe respectivul si ii spun ca as prefera sa platesc in baza unei proforme sau direct la autocar inainte de plecare. Imi transmite sec ca alea sunt singurele optiuni de rezervare. 


Eu NU agreez ideea ca procesatorul platii online sa-mi pastreze datele cardului. 
Am incercat sa pun datele cardului si la un moment dat mi-a cerut o parola de securitate pe care chiar nu o stiam si mentiona acolo ca daca introduc parola gresita de 3 ori sa sun la banca sa aflu parola.
Asa ca acolo am renuntat si l-am rugat pe sotul meu sa incerce el. A ajuns si el la pasii respectivi, a reusit chiar sa rezolve cu banca legat de acea parola de siguranta si in urma convorbirilor telefonice cu individul (probabil chiar detinatorul firmei dupa semnatura din e-mailuri) ii transmite ca are un site de tot rahatul, motiv si moment in care respectivul i-a transmis ca ii refuza comanda online fiindca ii ia la misto site-ul. Desi sotul meu schimbase datele comenzii cu zile in care circulau Bucuresti-Sofia-Bucuresti. si nu-l lua la misto, era foarte serios cand ii spunea ca site-ul lui are lacune mari in organizare.
Deci pe faza unui feed-back negativ de la un client, feed-back din care tu, prestator de servicii, ar trebui sa inveti,  tu preferi sa renunti la un client. In loc sa iti imbunatatesti site-ul si sa oferi cat mai multa deschidere de a aduce clienti. Buna treaba. Preconizez pe viitor plecari 3 zile pe saptamana si tot mai putine in stilul asta.

Da, site-ul este de tot rahatul pentru ca:
- o persoana in varsta, o persoana cu putine cunostinte de internet, o persoana fara card NU  va putea face vreodata o rezervare;
- permite sa mergi mai departe in rezervare si completare de date desi ziua respectiva NU era disponibila;
- NU ofera posibilitatea platii in baza unei proforme;
- NU ofera optiunea de depunere direct in banca desi are un cont afisat si se  primeste un numar de comanda pe e-mail, care se poate mentiona la detalii;
- NU ofera posibilitatea sau informatia daca se poate achizitiona bilet direct de la autocar sau de la casa de bilete de la Gara de Nord.

Daca se primesc multe astfel de telefoane (si dupa raspunsul artagos si fara chef primit cu siguranta nu avea chef respectivul sa stea la detalii si tind sa cred ca se lovesc des de astfel de telefoane / probleme), pot sa puna pe cineva calm si dispus sa raspunda ori sa inteleaga ca problema este la site-ul lor si sa schimbe optiunile de rezervare cu unele mai usor de accesat  si restrictive automat atunci cand alegi zile in care nu opereaza curse.

Si site-ul mai are si probleme cu gramatica. Cineva, cel care a facut pagina de net si mailul automat de raspuns. Ii plac cratimele. Pacat ca ii plac acolo unde nu le e locul. Si nu ma leg de micile dezacorduri ("finalizati" cu un "i" fara rost, "titlu" care trebuia sa fie articulat). De fapt, m-am legat deja :)
 O data le iese, o data nu :))) desi e timpul viitor la ambele.

Nu am ce sa reclam, toate discutiile au fost doar telefonic si nu m-am gandit sa inregistrez convorbirea, fiindca nu m-am gandit ca se va ajunge aici. Mailul final transmite sec ca nu se poate procesa comanda fiindca nu "sunt locuri disponibile la cursa solicitata". Asta pe mailul sotului meu, iar la mine doar ca nu am terminat de procesat plata online si se anuleaza. Pai daca eu, adult tanar cu calculator in fata zilnic minim 10 ore si nu am reusit sa finalizez o comanda, o persoana mai putin stiutoare in ale calculatorului, o persoana in varsta, o persoana fara card (da, mai exista) nu va putea face niciodata curse cu ei.
Probabil de aia si au curse doar 4 zile pe saptamana, fata de firma din Autogara Filaret care are curse zilnice.

NU aveti nevoie de firma de mai sus, exista o alta optiune la fel de decenta si chiar zilnica oferita de Etap Plus Grup, cu plecari din Autogara Filaret (multumesc pentru informatie Klever Travel). Plecari sunt zilnice, de la ora 16. Pretul este 115 lei si biletele se pot achizitiona direct de la casa de bilete. Programul casei de bilete este 8 - 16.
Si optiunea 2: tren, plecari zilnice 12.55 & 23.55, pret 29 Euro, aprox. 127 Ron (multumesc de informatie Trans-Ferro).
 Frumos, decent, civilizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu