Translate

miercuri, 29 octombrie 2014

Saptamana Yuka - ep. 2 - culori bune, culori rele


Am inceput luna octombrie cu Yuka, asa o si inchei :)

S-au adunat multe informatii de atunci si ma ard degetele deja sa vi le impartasesc.
Mai ales ca sa nu uit si eu mici detalii care fac diferenta uneori.
In prima intalnire am aflat un pic despre istoria si colectiile Yuka Mobili. Apoi am invatat mai multe despre stiluri de amenajare. Iar in episodul 4 va povestesc din culisele partii de design si cum a fost la fabrica. Albumul integral il gasiti pe Facebook.
De atunci noi ne-am imprietenit, ne-am tot vazut doar ca am am fost eu ori puturosica ori prinsa cu altele si nu am revenit imediat. Asa ca acum va fac saptamana tematica. O sa va placa, va promit.
Tema acestui articol se va axa pe culori. Ca in orice in viata totul trebuie folosit cu moderatie. Exista culori recomandate anumitor incaperi, proportii care trebuie respectate. Dar deja asta ne va duce spre articolul 3 care va introduce in stiluri de amenajare.
Psihologia culorilor trebuie luata foarte mult in considerare atunci cand decorati o casa. Pe scurt : "culorile folosite in decoratiunile interioare au un impact puternic asupra emotiilor si capacitatii de lucru al oamenilor din acel spatiu". Niste principii de baza stim cu totii, mai mult sau mai putin, ca de exemplu faptul ca rosul stimuleaza simturile, in timp ce albastrul are efect calmant. Sau sa va fac o mica atentionare pe are am retinut-o si eu la prezentare: ati observat ca bauturile carbogazoase merg pe rosu sau portocaliu? Sau companii de telefonie mobila care merg pe rosu, portocaliu si magenta? Oare de ce?
Am sa va fac o trecere scurta prin culorile de baza prezentate. Cand spun culori de baza nu va ganditi strict asa cum invatasem la orele de desen, culori primare, secundare si tertiare. Iar pentru cei cu monitor si ochiul fin ia de va amuzati aici de paletar nuante, toate bune si frumoase, le ador de nu mai pot (preferatul meu e mulberry), dar la negru jur ca vad 3 coloane identice.
Echipa de la Yuka cred eu ca va poate acoperi cam orice nebunie de nuante care v-ar putea trece prin cap. Si mergeti pe recomandarile lor in combinatia de culori, parerea mea.
Revenim la culorile de baza in psihologia culorilor cu bune si cu rele:

Rosu:
- de bine: curaj, putere, stimulare
- de rau: sfidare, agresivitate
- recomandat: sufragerie

Albastru:
- de bine: inteligenta, comunicare, calm
- de rau: raceala, distanta, lipsa de emotie
- recomandat: dormitor, baie, camera de studiu

Galben:
- de bine: optimism, caracter extravertit
- de rau: irational, fragilitate
- recomandat: bucatarii, sufragerii, incaperi orientate catre nord

Verde:
- de bine: armonie, echilibru
- de rau: plictiseala, enervare
- recomandat: dormitor, camera de zi

Violet:
- de bine: lux, viziune, calitate
- de rau: poate duce la introspectie, evoca voluptatea sau religiozitatea
- recomandat: de folosit cu moderatie, doar mici elemente decorative, sau doar in combinatii cu alte culori care sa-l mai "stinga"

Portocaliu:
- de bine: veselie, dinamism, caldura, siguranta
- de rau: depravare, lipsa maturitatii
- recomandat: camera de zi, sufragerie; dezvantaj: face o camera sa arate mai mica decat este in realitate

Roz:
- de bine: liniste, caldura, sexualitate
- de rau: slabiciune fizica, emasculare (stiati ca in unele inchisori detinutii sunt imbracati in roz si tinuti in camere roz pentru a fi linistiti? si functioneaza!)
- recomandat: dormitor; dezvantaje: folosit in exces da senzatia de prefacatorie, copilaresc, dulceag

Gri:
- de bine: neutralitate
- de rau: lipsa de energie, lipsa de incredere
- recomandat:  este sinonim cu tehnologia; dezvantaj: da o senzatie de tristete

Maro:
- de bine: seriozitate, caldura, eleganta
- de rau: caracter greoi, absenta umorului
- recomandat: camera de zi, dar nu stimuleaza activitatea mentala cum o fac verdele sau albastrul; este folosit pentru produse varf de gama, ca si negrul

Negru:
- de bine: rafinament, eficienta
- de rau: opresiune, raceala
- recomandat: este utilizat in gamele de lux; nu se recomanda a fi folosit ca o culoare de baza

Nu uitati ca la finalul acestei serii de articole vor exista premii pentu cititori, asa ca va astept cu intrebari sau impresii in comentarii.

2 comentarii:

  1. Cred ca-mi printez paletarul :)))) articolele vin la fix, sa ne facem planul pentru mansarda! Desi eu-s cam zen in ultimul timp, le-as vrea pe toate albe/crem/din gama aia, anyway

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceea ce e foarte bine ca nuante, ca apoi poti veni doar cu accente de culoare.
      Dar paletarul ala de culori m-a dat pe spate, recunosc.
      Si inca m-am mai apucat sa zic si de camerele Junior (deh, nu e in prioritatile mele) fiindca si acolo ofera asa de multe optiuni.

      Ștergere