Translate

marți, 13 mai 2014

Participanti Noaptea Muzeelor si Ziua Portilor Deschise Constanta 2014

Este deja o traditie ca la jumatatea lunii mai sa se organizeze Noaptea muzeelor. Este o initiativa europeana care a prins amploare si in care se inscriu tot mai multe muzee cu tot mai multe actiuni.

Si separat v-am pregatit si o lista completa cu Evenimentele lunii Mai in Constanta.

Sursa Foto: Noaptea Muzeelor Facebook
La noi in Constanta pana acum au participat constant Muzeul de Marina si Muzeul de Istorie si Arheologie impreuna cu Mozaicul Roman. Muzeul de Marina a facut o traditie de asemenea aducand fanfara la un concert in jurul orei 20.

Pentru acest an sursele mele de informare online au fost :
- site Noaptea Muzeelor , care in fiecare an face trimitere separat pentru fiecare oras participant sau pentru judet
- Facebook Noaptea Muzeelor unde sunt foarte activi si posteaza orice noutati primesc din tara

Muzeul de Arta Constanta
Pana acum, conform primelor doua surse mentionate mai sus, ar fi o premiera inscrierea Muzeului de Arta Constanta care pana acum nu a avut porti deschise la acest eveniment (sau nu am stiut eu de ele). Promit chiar si un moment artistic si va recomand sa ajungeti fiindca acustica acolo este extraordinara (tocmai ce am fost la un Vernisaj de artisti plastici turci care a avut un mic recital de pian si vioara). Un mic album foto cu opere expuse puteti vedea aici.

Update: Si azi la prima ora am aflat ca vom avea si o Zi a Portilor Deschise duminica 18 Mai cu program normal de vizita la care Muzeul de Arta este inscris (program normal 9-17).

Muzeul de Istorie si Arheologie Constanta
De pe evenimentul Facebook am aflat ca Mozaicul roman nu va participa la Noaptea Muzeelor deoarece sunt probleme la structura de rezistenta. Pe site-ul de la Noaptea Muzeelor nu se mentioneaza acest lucru, dar este adevarat ca intrarea la Mozaic este ingradita cu benzi de restrictie. Pacat, dar oricum merita o vizita muzeul de istorie in sine.

Update: Dis de dimineata azi m-am oprit pe la ei si mi-au confirmat ca sunt deschisi pe seara (intr-adevar doar Muzeul), dar nu participa a doua zi si la Ziua Portilor Deschise (lipsa personal)

Muzeul Marinei Constanta
O noua oprire la prima ora si o noua veste buna: participa si la Noaptea Muzeelor si la Ziua Portilor Deschise. Era inchis dimineata la prima ora cand am ajuns eu in zona dar mi-am primit raspunsul la intrebari prin afisul de mai jos.
Si am gasit si restul de informatii pe pagina de Facebook  Muzeul Marinei Romane:
" În noaptea de 17/18 mai 2014, MUZEUL MARINEI ROMÂNE, cu prilejul Zilei Internationale a Muzeelor, organizează "Noaptea Porţilor Deschise". Astfel, în intervalul orar: 20.00-02.00, accesul publicului vizitator se va face gratuit.
Începând cu ora 20.00, Muzeul Marinei vă propune un concert oferit de Muzica Militară a Forţelor Navale, urmat, de la 20.30, de un spectacol oferit de Ansamblurile Artistice ale Cercului Militar Constanţa.
În afara vizitării expoziţiei permanente, Muzeul Marinei va propune şi două expoziţii temporare: "Evoluţia armelor în Armata Română" şi "Paraşutismul militar, istorie şi inovaţii - pesonalitatea generalului Grigore Baştan".
 Echipa Muzeului Marinei Române va aşteaptă cu drag !"




Planetariu
Planetariul, care face parte din Complexul Muzeal de Stiinte ale Naturii cunoscut sub numele scurt de Delfinariu, anunta pe site Noaptea Muzeelor:
" demonstratii la orele: 21.30; 22.30; 23.30; 24.30; 01.30; 02.30; 03.30 şi 04.30.
În funcţie de gradul de acoperire al cerului vom instrumenta şi observaţii astronomice, cu aparatura din dotarea Observatorului Astronomic.
De asemenea, în foaierul Planetariului Complexului Muzeal de Științe ale Naturii va fi organizată o expoziţie cu desene privind spaţiul cosmic, realizate de copii din instituţiile de învăţământ preuniversitar al municipiului.
*secţiile Acvariu, Delfinariu, Microrezervaţie, parc zoologic nu participă la Noaptea Muzeelor."

In timp ce mie mi-au raspuns scurt (mesajul meu fiind trimis de joi 08.05.2014) :
Vineri 09.05 : "Buna ziua, din nefericire nu putem face observatii astronomice datorita conditiilor meteo nefavorabile, in schimb, pe timpul zilei va invitam la Planetariu - program 10:00, 12:00, 14:00, 15:30 - pentru a participa la demonstratii".
 E adevarat ca mesajul meu (trimis de joi 08.05) avea doua repere initial: pe de o parte ziua de 10 mai care intamplator era ziua astronomiei si dupa primul raspuns (desi mentionasem de la primul mesaj ca ma refer la doua date calendaristice diferite) am intrebat special doar pentru  data de 17 mai primind in completare raspunsul de mai jos (mesajul meu a fost trimis de vineri).
Sambata 10.05 : "ramane valabil programul pana la 01.06. pentru detalii despre program si tarife puteti intra pe www.delfinariu.ro . Informatiile sunt valide si actualizate. Va multumim"

Le-am mai scris si azi (12.05.2014) inca o data dandu-le link si text de pe site Noaptea Muzeelor cu detaliile mentionate mai sus. Primit raspuns 13.05 de confirmare. 

Update: Am gasit un eveniment Facebook organizat de Noua Acropola care vine la pachet si cu ceva conferinte, vizionari de documentare, prezentari multimedia. Pe partea de observatii astronomice ramane valabila nota primita mesaj de la Planetariu: se vor face doar in conditii de cer senin.

Muzeul de Sculptura Ion Jalea - avea afis de inchis, deci nu cred ca va participa.

Muzeul de Arta Populara Constanta - dn pacate lipsa de personal ii impiedica sa participe la acest eveniment, dar participa cu drag la Ziua Portilor Deschise duminica program normal 9-17. 

Si aviz doritorilor: au dat anunt ca angajeaza ghizi vorbitori de limbi straine sunt deschisi si pentru studenti sau pensionari, pentru detalii cel mai bine mergeti pana acolo si vi se va raspunde la intrebari.

Muzeul Portului Constanta - localizarea il face inaccesibil chiar si pe timp de zi, asa ca am dat un telefon si am aflat ca nu participa.

Muzeul Militar Constanta (str. Liliacului nr. 5, picior de pod Dorally) - eu nu am reusit sa-l vizitez nici macar sambata pe zi cand stiam ca ar fi deschis de fapt. La nr de telefon 0241 611 271 suna ocupat in continuu.

 Si asa am realizat ca eu nu am povestit deocamdata despre evenimentele de la Noaptea Muzeelor la care am participat. Promit sa repar greseala de data asta. Ma apuc sa verific arhiva de fotografii.
Intre timp va las cu Nocturna Bibliotecilor care mi-a placut mult de tot. 

Si cateva galerii foto:
- Muzeu Istorie Constanta
- Muzeu Marina Constanta
- Muzeu Arta Constanta
- Muzeul Portului Constanta
- Adamclisi
- Histria
- Acvariu Tulcea
- Muzeu Locomotive Sibiu
- Muzeu Astra Sibiu
- Noaptea Muzeelor Bucuresti 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu