Translate

miercuri, 28 mai 2014

SCF Black Sea Tall Ships Regatta - Constanta 2014 - parada costiera

Avusesem 3 zile pline care imi umplusera sufletul si credeam ca asta a fost, sa ma bucur de tot ce am asimilat in aceste zile. Stiam ca mai urmeaza parada costiera si ma pregateam sa ajung in zona Cazino pentru o fotografie a tutoror velierelor aliniate frumos in larg si cu velele intinse.
Cand am primit un telefon ca daca sunt gata in jumate de ora, si in cu totul alta zona decat unde eram, pot urca pe un velier ca sa particip direct din mijlocul actiunii. Va dati seama ca am lasat absolut tot, am luat camera, pe care avusesem totusi grija sa o incarc peste noapte, o geaca de vant si o punga de covrigei si am zbughit-o pe usa.
Si mi s-a indeplinit un vis mai vechi: cel de a calatori chiar si pentru o perioada scurta pe un velier. Si nu orice velier ci chiar pe Bricul Mircea.
Nu cred ca-mi voi gasi vreodata cuvintele sa va povestesc in detaliu cum a fost, fiindca nu am decat adjectivele acelea la superlativ, pentru mine totul a fost extraordinar, superb, impresionant. Sa vezi de aproape ce implica o iesire in larg, organizarea necesara, numarul de oameni implicati, sincronul in care raspund la comenzi, raspunderea pe care o au acei oameni care dau comenzile. Sa auzi atatea cuvinte noi, complet straine pentru mine (vola, funga, contra funga, scota, randunica, zburatori) si care pentru ei fac parte din rutina zilnica. Si plus de asta sa le cunosti un pic si latura umana (in 8 ore se mai relaxeaza un pic treburile). Oamenii marii sunt oameni faini, credeti-ma pe cuvant si tineti-vi-i aproape daca-i aveti :)
Vara asta este prima vara cand imi doresc sa ma tina acest bronz tarcat si dungat cat mai mult ca sa ma pot lauda: aici pe gat m-a ars soarele in timpul regattei de veliere, urmele astea de manecute sunt din timpul paradei costiere cu bricul Mircea. Voi fi asa de mandra de toate aceste semne.
Anamaria, iti multumesc din tot sufletelul meu pentru aceasta zi!




Mi-a placut mult cum a salutat Mircea toate navele la plecare si cum au raspuns marea majoritate. Singurele care au iesit in evidenta in sens negativ au fost Sedov (absolut nimeni pe punte dar au tras goarna) si Running on Waves (nici salut pe punte, nici goarna).Toti ceilalti au apreciat gestul facut si au raspuns la fel de frumos, preferatele mele fiind Bodrum si Akela. 













Separat puteti citi cum a fost in prima zi, a doua zi, a treia zi si aici aveti albumul regattei si albumul paradei costiere pentru restul de fotografii.
Si va mai pot arata cum se vede din elicopter, fotografii publicate de navy.ro si Constanta City Guide. Sau daca vreti sa vedeti de pe mal de la amica mea Lore Basa pe care v-o recomand pentru sedinte foto deosebite (eu inca nu mi-am gasit timpul liber necesar dar stiu ce poate si garantat va iesi ceva superb).

4 comentarii:

  1. Diana,m-au trecut fiorii cand am vazut pozele fiind si sub influenta cuvintelor ce le-a precedat,ma bucur sincer pentru tine si te felicit.Imi inchipui doar ca acolo,pe mare,sufletul tau a prins aripi si sper ca i-ai multumim lui Dumnezeu pentru acest privilegiu.
    Eu,una,n-am fost pe un vas decat pe o barca cu motor pe lacul Parches si am trecut Dunarea cu bacul.
    Zile senine!
    Cu drag,
    Gianina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca am reusit sa-mi transmit emotiile :)
      Si eu, desi stau la mare, am urcat rar pe vapoare de orice fel, de obicei la evenimente gen "ziua portilor deschise" si in copilarie am avut ocazia sa urc si sa merg pe distanta scurta cu o nava militara.
      In rest , la fel ca si tine, traversari la Dunare si croaziere de o zi prin vacante.
      Dar aici a fost altceva, mi-a umplut sufletul plimbare asta.

      Ștergere
  2. Și mie mi-ar plăcea să mă plimb pe-o corabie de-asta! Înțeleg de ce ești mândră de bronzul în dungi. Nu știu diferența dintre nave, astea cu vele sunt corăbii pentru mine. :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost o faza simpatica in una din zile: o fetita la 7-8 ani isi certa tatal :"tati, ai spus ca ma aduci la vapoare si tu m-ai adus la corabii" :)

      Ștergere