Translate

miercuri, 29 ianuarie 2014

Domeniul Mogosoaia

Vacanta aceasta de iarna a fost la Bucuresti si imi propusesem sa vad si cateva obiective din imprejurimi.
Unul din acestea a fost domeniul de la Mogosoaia. Mai ales ca fiind in perioada sarbatorilor aveau organizata acolo Ambasada lui Mos Craciun. Stiam de ea de la Povesti de Calatorie si apoi mi-a fost confirmata magia locului de Ioana Budeanu.
Merita urmariti periodic cei de la Targusorul Brancovenilor Mogosoaia pentru ca organizeaza evenimente dese in functie de periaoda anului. Oare de Paste cum vor decora? Sau Martisor? Ar fi interesanta o vizita si in primavara. Iar aici puteti urmari Evenimente Palate Brancovenesti.
O mica precizare: peste tot pe unde citesc se mentioneaza ca ar fi doar 15 km din Bucuresti. Depinde de unde vii din Bucuresti, fiindca de unde stateam noi pana la Mogosoaia au fost 50 de km.
Acolo aveti parte de doua vizite distincte, as putea spune:
1 - pe de o parte ansamblul Palatului Mogosoaia a carui istorie o puteti afla de pe muzee Romania si Wikipedia.
2 -  pe de alta parte parcul care integreaza ansamblul. Are zone dedicate picnicului mentionate prin placute, organizeaza foarte multe evenimente si pe una din alei a fost organizata Ambasada Mosului. Iar primavara cred ca este o placere plimbarea pe acolo.
Pe foarte scurt lectia de istorie; sotia boierului Mogos este cea care a dat numele proprietatii, a fost construit de Constantin Brancoveanu, lucrarile finalizandu-se in 1702. A fost proprietate brancoveneasca pentru 120 de ani, trecand apoi la familia Bibescu. Marta Bibescu s-a ocupat de restaurarea domeniului in 1912 si dupa 1920. A fost nationalizat dupa 1949 si a devenit sectie a Muzeului National de Arta din 1957 cu lucrari de restaurare incepute in 1977.
Acum aici functioneaza un muzeu de arta brancoveana pe care eu din pacate nu l-am prins deschis la vizita. Deci am motive sa revin ;)

Ansamblu cuprinde:
- biserica Sf. Gheorghe, situata la intrare inainte de poarta  
- poarta are si un turn in care puteti urca si care va ofera o priveliste frumoasa
- casa de oaspeti . Aici se pare ca ar fi si o cafenea, o s-o vizitam data viitoare.
- cuhnia (bucataria)
- ghetaria
- palatul in sine cu o gradina/labirint care duce spre lac
- serele - si ele cumva in lateralul domeniului. Au fost comandate de Nicolae Bibescu.
- cavoul familiei Bibescu.
Iar eu am mai gasit o constructie metalica, recenta cu siguranta, dar care cred ca are o poveste. Este in apropiere de gostele grajduri si mie imi parea ca o hora, fiindca acele figuri sunt cumva unite de niste fasii metalice si imi pareau ca fiind niste schite ale pajilor din acea periaoda (sec XVIII). Poate am eu prea multa imaginatie :)
 Aaa, si am mai observat o alee cu niste dale rotunde de piatra, identice cu cele de la Balcik ale reginei Maria.
 
Va las mai jos cu o serie de fotografii facute pe zi domeniului si seara la Ambasada Mosului, iar tot albumul poate fi vazut pe pagina Facebook Hai-Hui.

serele

turnul portii

biserica
casa de oaspeti

asa se vede din turnul portii

palatul
palatul

ghetaria

figurinele de care ziceam
dalele care-mi aduc aminte de balcik

ambasada mosului

un fir de apa luminat, superb

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu